תחומי עיסוקו המרכזיים של עו"ד ליטיגציה משפטית

עורכי דין שונים פועלים בתחומי עיסוק שונים. עורכי הדין עוברים הכשרה והסמכה דומה, אך לאחר מכן הם יכולים לבחור את תחום העיסוק שלהם ואת הדרך בה הם מעוניינים לעסוק בו. ליטיגציה היא אחד מהתחומים השונים בעולם המשפט, שעורכי דין יכולים להתמחות בהם. במאמר הבא נסביר מהם תחומי העיסוק המרכזיים של עו"ד ליטיגציה

 

מהי ליטיגציה?

לפני שנבין מהם תחומי העיסוק המרכזיים של עורך דין ליטיגציה, כדאי להבין קודם כל מהי ליטיגציה. ליטיגציה היא הכינוי להצגת טיעונים וייצוג בבית המשפט. עורך דין ליטיגציה הוא הכינוי לליטגטור, מי שמייצג את הצדדים השונים בבית המשפט.

עורכי דין נקשרים לנו בראש בתור אנשי מקצוע שנמצאים בעיקר בבתי המשפט, אך חלק גדול מהם נמצאים במשרדים ומבצעים פעולות שעיקרן הוא מחוץ לבית המשפט. עורך דין ליטיגציה, כמו עו"ד דני אורדן, הוא בעל כישורים, ניסיון ומיומנות לייצוג לקוחות בין כותלי בית המשפט.

 

ייצוג בתחומים שונים

אם תפתחו את ספר החוקים של ישראל, תוכלו למצוא חוקים רבים מתחומים שונים – פלילים, נדל"ן, חוזים, פיננסים, ביטוחים, צבא, נזיקין ועוד. עורך דין ליטיגציה נותן את הייצוג ללקוח שלו בבית המשפט בתחומים הללו, שמגיעים אל פתחו של בית המשפט.

 

משתנה בין עורכי דין

מכיוון שאין אף עורך דין שיכול להתמחות בכל סוגי החוקים השונים, תחום העיסוק העיקרי של עורך דין ליטיגציה משתנה בין עורכי הדין השונים. מי שמעוניין לקבל ייצוג מעורך דין בתחום מסוים, יצטרך לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום העיסוק הספציפי.

 

דרכי פעולה דומות

למרות שהעובדה של עורכי דין המתמחים בייצוג שונה אחד משל השני, בעקבות תחומי העיסוק השונים שלהם, דרכי הפעולה של עורכי הדין הללו דומים. ייצוג בבית המשפט משתנה בתוכן שלו, בהתאם לתחום העיסוק בו מייצג עורך הדין, אך הצורה של הייצוג היא דומה.

 

הכנה מוקדמת

כל עורך דין ליטיגציה צריך לבצע הכנה מוקדמת לפני שהוא מייצג לקוח בבית המשפט. כחלק מההכנה המוקדמת, לומד עורך הדין את התיק, בונה אסטרטגיה משפטית ומבין כיצד עליו לפעול על מנת להבטיח את האינטרס המשפטי של הלקוח שלו.

 

פעולות בבית המשפט

בבית המשפט, לאחר ההכנה המוקדמת וכשההליך המשפטי מתחיל, יבצע עורך הדין פעולות שונות. למשל, הוא יצטרך להציג את הטענות של הלקוח שלו בתיק. כמו כן, הוא יוכל לחקור את העדים השונים, כדי לחזק את אותן הטענות.

 

דינמיקה עם שופטי בית המשפט

בישראל אין חבר מושבעים. מי שמקבל את ההחלטות בבית המשפט הוא שופט, או הרכב של שופטים. עורך דין ליטיגציה מתמחה בין היתר גם ביצירת דינמיקה עם השופט. הוא מבין מי השופט שמתייצב מולו וכיצד יש להתנהל באולם בית המשפט שלו, כדי להבטיח כאמור את האינטרס המשפטי של הלקוח שלו.

עוד דני אורדן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא