עורך דין המייצג את הנפגעות והנפגעים בלבד – הגדרת תפקיד

התפקיד של עורך דין שמייצג רק את הנפגעים והנפגעות באירועים שונים של הטרדה מינית, יחסים אסורים וכן הלאה הוא להביע הזדהות שתשרת אותם לאחר מכן בין כתלי בית

המשפט.

במאמר הבא נאפיין את התפקיד הזה גם במישור הפלילי וגם במישור האזרחי ונסביר כיצד הכי נכון לבחור את עורך הדין המתאים

בחירה נכונה של עורך דין מחייבת היכרות עם אופי התפקיד שלו ועם האופן שבו הוא רגיל לבצע אותו. במקרים של הטרדה מינית או יחסים אסורים למשל, יש משמעות רבה לשאלה האם מדובר על עורך דין שמייצג רק את הנפגעים והנפגעות – או שמא על עורך דין שמייצג גם את הפוגע לכאורה. התשובה לשאלה הזו חשובה מכפי שנהוג לחשוב, כי היא משפיעה ישירות על האופן שבו עורך הדין יבצע את התפקיד שלו ואפילו על סיכויי ההצלחה של ההליך המשפטי.

 

מה התפקיד של עורך דין מיומן?

עורך דין מיומן צריך להזדהות ב-100% עם הלקוחות על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של התהליך המשפטי. אמנם אין חובה כזו על פי החוק ויש המון עורכי דין מוכשרים שמייצגים את הצד שפוגע, אבל במקרים של הטרדה מינית או יחסים אסורים זה מעט שונה.

עורך דין המייצג את הנפגעות והנפגעים בלבד קודם כל מבין את הצד שלהם. בגלל שמדובר על עורך דין שקהל היעד והלקוחות שלו הוא מאוד ספציפי, קל לאותו איש מקצוע לפתח אסטרטגיה שתשרת את האינטרסים המשותפים. במילים אחרות, התפקיד של עורך דין שמייצג את הנפגעות והנפגעים בלבד הוא לא רק לשטוח את הטענות שלהם בפני בית המשפט, אלא גם למצוא דרך להיעזר בפסקי דין קודמים שיכולים להשפיע על פסקי הדין העתידיים.

 

מיצוי זכויות בעזרת עורך דין מקצועי

איש מקצוע כמו עורך דין דורון ויינרייך שמייצג את הנפגעות והנפגעים בלבד גאה בעבודה שלו ועושה אותה בלב שלם. כמו בכל תחום אחר, מעורבות אישית של בעלי מקצוע בשירות שלהם ללקוחות משדרגת את התוצר הסופי. ספציפית בתחום של נפגעות ונפגעי הטרדה מינית למשל, יש גם רגישות רבה סביב הנושא ולכן עורך דין מקצועי הוא הגורם היחיד שיכול לסייע להתמודד עם הסוגייה.

מבחינה פרקטית, הרבה יותר קל למצות את הזכויות הקבועות בחוק הטרדה מינית ובחוקים אחרים שאוסרים על יחסי מין או בעילה בהסכמה באמצעות עורך דין שמייצג רק את הנפגעים והנפגעות. מתוקף הגדרת התפקיד שלו, זה יהיה עורך דין שאצלו ההתעסקות היא רק בצד של הנפגע ולא בצד של הפוגע. בזכות הגישה הזו, מי שמגיעים להתייעצות עם עורך דין שמייצג נפגעים/נפגעות באופן בלעדי כבר מרגיש שיש לו על מי לסמוך, עם מי להתייעץ ובידי מי להפקיד את האחריות.

 

סמל משפטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא