חושדים שהתיק הרפואי שלכם לא מדויק – למי פונים במקרה כזה?

לפי החוק, תיק רפואי של מטופל כולל מסמכים רפואיים בנוגע אליו.

לפי משרד הבריאות, על כל מטופל קיימת החובה לתעד ברשומה רפואית את מהלך הטיפול שהוא קיבל.

 

תיק רפואי בקופת חולים ובבית החולים

כשמדברים על תיק רפואי, הכוונה היא הן לתיק רפואי במרפאה, שמנוהל ע"י רופא המשפחה והן לתיק רפואי בבית חולים, אשר מנוהל ע"י בית החולים.

תיק רפואי, שמנוהל בקופת חולים, כולל את כל המידע הרפואי בנוגע למטופל, הקשור לטיפולים שונים ו/או לבדיקות מסוימות שהוא עבר. כמו כן, בתיק הרפואי בקופת חולים מפורטות מחלות שמהן סבל המטופל בעבר, תרופות שהוא נטל וכד'.

תיק רפואי שמנוהל בבית חולים, כולל תיעוד של אשפוזים שעבר מטופל, של שירותי בריאות שהוא קיבל במסגרת מכונים או מרפאות חוץ וכד'. לרוב, התיק הרפואי בבית החולים מכיל מידע הקשור לטיפולים שקיבל המטופל במסגרת בית החולים בלבד, על שקיימים בתי חולים מסוימים, בעלי גישה למאגרי מידע של קופות החולים.

 

גישה לתיק רפואי של מטופל – למי קיימת?

לפי החוק, כל מטופל מחויב לשמור בדיסקרטיות על מידע בתיק הרפואי שלו והוא יכול להעבירו לגורם אחר, כאשר למסירת המידע יש מטרתה מסוימת, כגון: למטרת קבלת טיפול רפואי. שמירה על סודיות התיק הרפואי של מטופל הינה הכרחית, שכן, מדובר במידע אישי ורגיש עבור כל מטופל ולפיכך, בתי המשפט בישראל מתייחסים בחומרה כלפי מצבים בהם נעשתה הפרה של סודיות רפואית, שלא כהלכתה.

מלבד זאת, הגישה לתיק הרפואי של מטופל מתאפשרת גם עבור גופים שונים, במצבים מסוימים, כגון: לחברת ביטוח המחתימה את מבוטחיה על טפסי "ויתור סודיות" בעת הצטרפותם לפוליסות החברה.

 

מחיקת הערה או אבחנה מהתיק הרפואי

ככלל, לא ניתן למחוק פרטים או אבחנות מתיקו הרפואי של מטופל, מאחר והחוק אוסר על מחיקת פרטים בתיק הרפואי. יחד עם זאת, יתכנו מצבים בהם ניתנה אבחנה למטופל, אשר לאחר מכן, התבררה כמוטעית.

אם הנכם חושדים כי התיק הרפואי שלכם כולל אבחנה שגויה, תוכלו לפנות לקופת החולים שלכם (באמצעות פנייה לנציבות פניות הציבור של קופת החולים) בכדי להבהיר כי האבחנה המצויה בתיק, איננה רלוונטית או שהינה מוטעית ולבקש למחוק אותה מהתיק הרפואי. ככלל, בקשות מסוג זה מקבלות התייחסות הרת משקל, אולם לא תמיד הן נענות ע"י נציבות פניות הציבור. לפיכך, באם בקשתכם לתקן או למחוק אבחנה מוטעית או לא מדויקת, בתיק הרפואי שלכם, תוכלו לפנות לנציבות קבילות ציבור.

 

שינוי רשומה רפואית – האם אפשרי?

כיום, מערכות הבריאות השונות הינן ממוחשבות וכל הדברים שמטופל מסר לרופא המטפל בו מתועדים כרשומה בתיקו הרפואי. באופן כללי, לא ניתן לשנות רשומה כלשהי, גם אם הרופא המטפל מעוניינים לעשות כן.

למידע נוסף, היכנסו לאתר https://www.forum-md.co.il.

 

שופט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא