מה הן השיטות המומלצות לאילוף הכלב?

אילוף כלבים הוא תהליך שנועד ליצור מערכת יחסים הרמונית וטובה בין הכלב לבעליו. אילו שיטות קיימות כדי לעשות את זה? במדריך הבא ביקשנו ממאלפי כלבים מקצועיים לספר לנו על השיטות המומלצות ביותר לאילוף כלבים.

 

מדוע נרצה לפנות לאילוף כלבים מקצועי?

כלבים יכולים להתנהג בצורה מתוקה ונפלאה, ולהפוך מהר מאוד לחלק אהוב ומרכזי מהמשפחה. עם זאת, ייתכן שלכלב שלכם תהיה גם התנהגות שלילית כמו עשיית צרכים בבית, התנהגות תוקפנית בטיולים, ניסיונות לברוח מהבית, נביחות או אפילו נשיכות של בני הבית וזרים. כדי לטפל בהתנהגויות כאלה נרצה לפנות למאלף כלבים מקצועי שיודע לגרום להיעלמות של ההתנהגויות השליליות וליצירתן של התנהגויות חיוביות.

כיום יש לא מעט שיטות נפוצות לאילוף כלבים שמאפשרות לחנך את הכלב להתנהגויות טובות ולהעלים התנהגויות שליליות. במדריך הבא ביקשנו ממאלפי כלבים מקצועיים לפרט עבורכם את השיטות האלה כך שתוכלו לבחור את המאלף שמתאים לכם ולכלב שלכם.

 

שיטות שונות לאילוף כלבים

כיום יש שיטות רבות לאילוף כלבים, ואלו המרכזיות שבהן:

  • הבעלים כמנהיג הלהקה: השיטה הקלאסית לאילוף מתבססת על המנטליות של בעלי חיים מסוג כלב (שכוללת גם זאבים למשל) לחיות בלהקה שבה יש מנהיג שכל שאר הפרטים מצייתים לו. שיטת אילוף זו תנסה למצב את הבעלים כמנהיג הלהקה. כלומר, הבעלים לא שווה לכלב, ולכן הכלב צריך לציית לו. במסגרת שיטה זו, למשל, המאלף ירגיל את הכלב שעליו לשבת בשקט ולחכות עד שהבעלים יתן לו מזון כדי לבסס את העליונות של הבעלים.
  • שיטת החיזוקים החיוביים: במסגרת שיטה זו ננסה ליצור התניה אצל הכלב לפיה התנהגות טובה תביא לפרס מתגמל. הפרס הזה יכול להיות חטיף אבל גם ליטוף או חיזוק באמצעות שריקה ב"קליקר". המטרה היא שלבסוף הכלב יבצע את הפעולות הטובות גם מבלי לקבל את התגמול, אלא רק משום שהוא הבין שמדובר בהתנהגות שמזכה בפרס.
  • שיטת החיזוקים השליליים:  השיטה הזו דומה לשיטה הקודמת שפורטה, רק שהפעם יש חיזוק שלילי על התנהגות שלילית. חיזוק שלילי יכול להיות זרם חשמלי קטן, ולכן שיטה זו זוכה לביקורת מסוימת ויש בעלי כלבים שמתקשים לקבל אותה.

בנוסף קיימות שיטות אחרות שמתבססות על מערכת היחסים בין הכלב לבעליו ועל ניסיון לחזק אותה בצורה הדדית ולא בצורה היררכית.

 

שילוב בין שיטות

לכל כלב יש אופי משלו והתנהגויות משלו, ולכן מומלץ להתאים את תהליך האילוף בצורה אישית לכלב שלכם. ניתן לשלב בין כמה שיטות, ולהשתמש למשל גם בשיטה שמתבססת על חיזוק מערכת היחסים של הכלב ובעליו אבל גם לתת חיזוק שלילי על התנהגויות שליליות במיוחד.

שילוב בין שיטות מאפשר להפוך את תהליך האילוף לייחודי עבור הכלב שלכם. תהליך אילוף מותאם אישית, שמשלב בין שיטות שונות, יביא לתוצאות הטובות ביותר.

מאלף את הכלב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
להאכיל, כלבים
כיצד בוחרים אוכל לכלבים?

בדומה אלינו, בני האדם, לתזונה הנכונה אצל הכלב יש משקל משמעותי ומקום חשוב בכל הנוגע להתפתחותו התקינה ולבריאותו. התאמת מזון לכלב, בהתאם למצבו הבריאותי ולגילו

קרא עוד »
גור
מה הן אמפולות לכלבים?

כל בעל כלב צריך להכיר את הדרך הטובה ביותר לשמור על הכלב שלו מפני פשפשים ומזיקים אחרים. שכן, קולרים ופתרונות נוספים שמוצעים כיום בשוק נחשבים

קרא עוד »