כיצד בוחרים אוכל לכלבים?

בדומה אלינו, בני האדם, לתזונה הנכונה אצל הכלב יש משקל משמעותי ומקום חשוב בכל הנוגע להתפתחותו התקינה ולבריאותו. התאמת מזון לכלב, בהתאם למצבו הבריאותי ולגילו דורשת סבלנות, מחשבה, ולמידה. הפתרון מצוי באיזון בין טעמו האישי של הכלב לצרכיו התזונתיים. מכיוון שמדובר בהחלטה כבדת משקל, חשוב לקחת את הזמן ולקרוא אודות כל ההיבטים שיעזרו לכם לבחור את מזון הכלבים הטוב ביותר לחבר הקטן (או הגדול) שלכם.

 

קראו את התווית

על מזון לכלבים ניתן למצוא תווית המתארת את ההצהרות התזונתיות של המזון, המתייחסת לשלב החיים של הכלב שלכם ולמצבו הבריאותי. על גבי מזון לגורים, לדוגמה, חייבת להיות הצהרה ברורה המתייחסת לגיל, לגזע, ולגודל של הכלב.

בדקו האם קיימות התאמות מיוחדת כמו תמיכה בהתפתחות תקינה, שמירה על בריאות מערכת העיכול, וחיזוק מערכת החיסון. במזון לגורים לדוגמה, ניתן למצוא קולסטרום, שהוא רכיב ייחודי המסייע לגורים בשלב הפער החיסוני ותומך בבריאותה של מערכת העיכול של הגורים הקטנטנים.

 

סוגי המזון השונים

קיים מגוון רחב של סוגי מזון לכלבים. בחרו את המזון המתאים לצרכי הכלב, כאשר כלב בוגר יזדקק למזון שונה מגור. המזון משתנה גם בהתאם לצרכים שונים כמו עליה במשקל, רגישות של העור, ועוד. כאשר הגור הצעיר סיים את שלבי ההתפתחות הראשונים מומלץ להעבירו לתזונה המתאימה לכלב בוגר.

מונג אוכל לכלבים הוא מזון מלא לכלבים, המבוסס על צרכיו הייחודיים של הכלב ומכיל מקורות חלבון המתעכלים בקלות ואינם מעוררים תגובות אלרגניות למיניהן.

 

אוכל יבש ואוכל רטוב לכלבים

מזון יבש הוא בדרך כלל הבחירה שרוב בעלי הכלבים יבחרו בה, מפני שהוא טעים, קל לאחסון, ומספק לכלב תזונה מאוזנת ומלאה. אל תדאגו מ"שעמום" של הכלב מהאוכל, להפך –  כלב שמשנים לו תכופות את סוג המזון מפתח אנינות טעם ובהמשך– בעיות אכילה.

אם הכלב שלכם נהנה ממזון יבש, המשיכו לתת לו אותו. עם זאת, מזון לח בשימורים הוא טעים ואהוב על כל הכלבים. הוא מכיל מים בריכוז גבוה, ופחות חומרים מזינים ולפיכך הוא מהווה השלמה תזונתית בלבד.

 

מרכיבי המזון

שימו לב לכמות החלבונים ולמקורם, יחד עם השומנים ורכיבים תזונתיים אחרים. בדקו היטב את האיזון התזונתי והערך הקלורי במזון, והתאימו כמות האכלה נכונה על בסיס הנתונים הללו.

שילוב נכון של רכיבי מזון איכותיים מבטיח תזונה שלמה, מאוזנת, ובריאה עבור הכלב שלכם, שתענה על כל הצרכים הפיזיולוגיים והתזונתיים שלו. רכשו מזון של מותג מוכר מחברה בינלאומית ובעלת ניסיון. הדבר יבטיח רמה גבוהה של מזון. במידת הצורך – התייעצו עם הווטרינר שלכם.

 

לסיכום

בבחירת מזון לכלב, יש להתחשב בגילו, מצבו הגופני, וצרכים מיוחדים נוספים. רכשו מזון בעל רכיבים איכותיים והרכב אופטימלי, מיצרן מוכר בעל מוניטין וניסיון בין לאומי ארוך שנים. התחשבו בהמלצות הווטרינר, וכמובן – בעלות המתאימה לתקציב שלכם.

בהצלחה!

להאכיל, כלבים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
גור
מה הן אמפולות לכלבים?

כל בעל כלב צריך להכיר את הדרך הטובה ביותר לשמור על הכלב שלו מפני פשפשים ומזיקים אחרים. שכן, קולרים ופתרונות נוספים שמוצעים כיום בשוק נחשבים

קרא עוד »