יוצאים לריצה עם הכלב – למה חשוב לתת לו אוכל בריא ומלא אנרגיה?

ריצה עם הכלב שלכם היא דרך מצוינת לדאוג לבריאות הפיזית והנפשית שלו (וגם שלכם).

חשוב שתדעו שאין זה מספיק לבדוק את מזג האוויר לפני שאתם יוצאים מהבית לריצה עם הכלב, יש הכנות נוספות שחשוב שתהיו מודעים אליהם ותיישמו אותם.

מה כוללות ההכנות הללו? בראש ובראשונה, התאמת האוכל לכלב שלכם.

בדומה אליכם, הכלב צריך לצרוך אוכל בריא ומלא ערכים תזונתיים כדי שהגוף שלו יוכל לתפקד באופן מיטבי במהלך הריצה ולאחריה.

 

מה צריך לדעת קודם כל על אוכל לכלבים?

חשוב שתדעו שאוכל לכלבים מורכב ברוב המקרים משילוב של פחמימות וחלבונים שמקורם במוצרים שונים מן החי. האוכל מגיע בצורה של כופתיות בגדלים שונים, בהתאם לגודל הכלב ולגילו. ישנו אוכל לכלבים שמחירו זול יחסית לשאר המזונות בשוק. אוכל זה בדרך כלל מכיל יותר פחמימות מאשר חלבונים ורכיבים תזונתיים נוספים שחשובים לבריאותו של הכלב.
חשוב שתשימו לב שאתם מאכילים את הכלב שלכם באוכל מזין שמתבסס בעיקר על חלבונים, כלומר, בשר, עוף או דגים.
כלומר, תבחרו לכלב שלכם מזון שכולל תכולה רבה של מוצרים מהחי ומעט פחמימות ולא ההפך. אוכל שכזה ניתן למצוא בכתובת https://chowchow.co.il.
בנוסף לכך, שימו לב שאתם מזינים את הכלב שלכם באוכל הבריא ביותר במשך כשבועיים לפני שאתם מתחילים בריצה, כך תהיו בטוחים שיש לו את מלאי האנרגיה הדרוש בגוף.

 

למה חשוב לתת לכלב אוכל עם כמות מוגבלת של פחמימות?

חשוב לתת לכלב אוכל עם כמות מוגבלת בפחמימות (כלומר, שהאוכל לא מתבסס בעיקר על פחמימות) מכיוון שהפחמימות מתעכלות בגופו של הכלב והן מאפשרות לו לקבל אנרגיה שתאפשר לו לרוץ אתכם לאורך הדרך. כמות גדולה של פחמימות עשויה להביא את הכלב שלכם למצב של כבדות והשמנת יתר.
אם יצא לכם לרוץ עם הכלב שלכם עד עכשיו, לפני שקראתם את השורות האלו, סביר להניח שקיבלתם כלב "עצלן". חשוב שתדעו שהוא לא באמת עצלן, הוא צריך שתתאימו לו אוכל בריא ומלא אנרגיה כדי שהוא יוכל להצטרף אליכם לריצה.
אך לא די בפחמימות לבדן. גופו של הכלב שלכם זקוק גם לחלבונים וההסבר לכך יובא בפסקה הבאה.

 

למה חשוב לתת לכלב אוכל עשירה בחלבונים?

צריכה קבועה של חלבונים מאפשרת לבנייה מיטבית של השרירים בגוף. כדי שהכלב שלכם יוכל להצטרף אליכם לריצה, הוא צריך לקבל "בוסט" של אנרגיה באמצעות החלבונים. גם אנחנו, בני האדם, צורכים חלבונים על בסיס יום יומי כאשר אנחנו מתעמלים באופן קבוע בחדר הכושר עורכים פעילות גופנית כלשהי. הסיבה לכך היא שהגוף שלנו צריך את החלבונים כדי לחזק את השרירים. ללא החלבונים, ללא האנרגיה שהאוכל האיכותי נותן לנו, יהיה לנו (ולכלב שלנו) קשה לבצע פעילות מאומצת.

 

חייה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
להאכיל, כלבים
כיצד בוחרים אוכל לכלבים?

בדומה אלינו, בני האדם, לתזונה הנכונה אצל הכלב יש משקל משמעותי ומקום חשוב בכל הנוגע להתפתחותו התקינה ולבריאותו. התאמת מזון לכלב, בהתאם למצבו הבריאותי ולגילו

קרא עוד »
גור
מה הן אמפולות לכלבים?

כל בעל כלב צריך להכיר את הדרך הטובה ביותר לשמור על הכלב שלו מפני פשפשים ומזיקים אחרים. שכן, קולרים ופתרונות נוספים שמוצעים כיום בשוק נחשבים

קרא עוד »