העונש על תקיפת בת זוג

נשים רבות רואות בבן זוגן אדם שישמור עליהן, ומרגישות ביטחון לצידו. עוד משחר ההיסטוריה, הדמות הגברית נחשבת מגוננת ושומרת על האישה.

אנחנו בזוגיות מסיבות מסוימות, כדוגמת אהבה, קרבה, כימיה ותחושת ביטחון. בן זוגנו יתמוך בנו במשברים בעבודה, יעמוד לצידנו בבריאות ובחולי, ויקשיב לכל רחשי ליבנו ויהיה שם בכל צרה שלא תבוא. מה קורה ברגע שבן הזוג מחליט לפתע לתקוף את בת הזוג?

תמים להאמין שהאידיליה הזאת בה הגבר שומר על האישה מכל פגע, אכן מתקיימת בכל מערכות היחסים. במערכות יחסים רבות מתקיימת מערכת של שליטה, קנאה, הפחדה ושלל איסורים.

כלפי חוץ הכול למראית העין הכול נראה רגיל, אך בפועל בת הזוג פועלת מתוך פחד להכעיס, ורצון לרצות, אפילו על חשבונה.

 

אז למה כל כך קשה להודות?

במצב כזה קיים קושי רב להודות באמת, ולהבין שבאמת מדובר בתקיפה ולא בוויכוח שולי. לא קל לאישה להודות שהיא אכן נתקפה על ידי בן זוגה, דבר שהוא כביכול משפיל ומבייש.

אגרוף

במקרה בו יש ספק אז אין ספק, והגיע הזמן להודות בבעיה ולמצוא לה פתרון. כמובן שבת הזוג חייבת להתייעץ עם אנשי מקצוע, לקבל את הטיפול הנפשי אליו היא זקוקה, וכמובן להתחיל לפעול במישור המשפטי, זאת על מנת להרחיק בכל האמצעים את בן הזוג הפוגע והאלים.

 

למי לפנות?

על בת  הזוג לפנות קודם כל למעגל הקרוב, על מנת שיוכלו לסייע לה במידת הצורך, ויהיו מודעים לבעיה. בנוסף יש לפנות לעובדים סוציאליים, פסיכולוג, למשטרה, ולבסוף גם לעורך דין אלימות במשפחה.

 

אז מהו העונש על תקיפת בת זוג?

בין אם מדובר בהוצאת צו הרחקה, הכנסה לכלא, או הוצאת הילדים מהבית, כל אלו יעזרו למגר את התופעה. דרכי הפעולה יקבעו על ידי העורך דין על פי דפוס התקיפה והאלימות. כל מקרה לגופו, וייבחן באופן שונה.

התשובה, אם כן, אינה חד משמעית. העונשים תלויים בחומרת התקיפה, משך התקיפה, מצבו הנפשי של התוקף ואינספור נסיבות כאלה ואחרות.

ראשית נציין שהחוק מחמיר עם תקיפה בתוך המשפחה הרבה יותר מהעונשים עבור תקיפות מחוץ למשפחה. הסיבה לכך היא שבתוך מערכת זוגית קיימים אלמנטים של אמון ותלות, ותקיפה בנסיבות אלה נחשבת חמורה ביותר.

תקיפת בת הזוג עלולה להוביל לתקופת מאסר של כ-4 שנים, זאת לצד עונשים וקנסות אחרים שמטרתם גם להעניש את התוקף וגם להגן על הנתקפת. ניתן להרשיע אדם התוקף את בת זוגתו גם במידה ואין סימנים פיזיים של חבלות, שריטות, צלקות ושברים.

אבל כל עוד קיימות ראיות לתקיפה, העונש יכול להגיע עד 4 שנות מאסר. חבלה בנסיבות מחמירות תגרור עונש ממושך יותר, כל אלה תלויים בהיקף ומשך הפגיעה. הנקודה היא שתמיד יינתן משקל מחמיר משום שמדובר בתקיפה בתוך מערכת זוגית.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא