תזונה נכונה ובריאות הנפש

בשנים האחרונות אנחנו נחשפים בכל פינה לעיסוק בתזונה ובריאות על סדר היום שלנו. נראה שהידע והמחקרים הנעשים בנושא עולים ועולים בשנים האחרונות וזאת בשל עניין רב של הציבור בדיאטות שונות ובסוגי מזון שונים. אנחנו מכירים כבר עד כמה הקפדה על תזונה נכונה ומאוזנת משפיעה רבות על המצב הפיזי שלנו.

ובכן, מחקרים חדשים מצביעים גם על קשר הדוק בין תזונה נכונה לעלייה במצב בריאות הנפש של הנבדקים. הוסיפו לקרוא בכדי לשמוע עוד על הקשר המרתק הזה.

 

מצב נפשי ודיאטה

מחקרים רבים שבוצעו בשנים האחרונות מצביעים על כך ששיפור בתזונה לא טוב רק עבור הגוף שלנו אלא גם עבור המוח שלנו. לנוכח מחקרים אלה, פותחה בשנים האחרונות שיטה הקרויה פסיכיטריה תזונתית. מומחים מדווחים ששימוש בדיאטות וייעוץ בתזונה מאוזנת משפרת פלאים גם מצבים נפשיים וקשיים כאלה ואחרים.

מחקרים מראים ש – 1 מתוך 4 אנשים סובלים מקושי נפשי כלשהו ושבעיה זו עולה והופכת להיות מרכזית מאוד ולכן מתפתחות שיטות וגישות נוספות לטיפול בבעיה.

מחקר חדש מעלה כי הסיכון לדיכאון עולה בכ – 80% כאשר משווים בין צעירים המורגלים בתזונה מערבית בעייתית לעומת כאלה המקבלים תזונה מלאה ונכונה וכמו כן עולה הסיכון גם לפתח ADD. מחקרים אלה מצביעים על כך שהצורך בשמירה על תזונה נכונה שווה בהשפעות גם על מצב בריאות פיזי וגם על מצב בריאות הנפש.

 

כיצד תזונה נכונה משפיעה על בריאות הנפש?

תזונה מאוזנת, היא תזונה שבה הגוף מקבל את כל המרכיבים שהוא צריך בכדי שכל המערכות יופעלו בצורה תקינה ולא יחס לו דבר. ישנם גישות רבות למה היא תזונה נכונה, אך מתקיימת הסכמה די מלאה לגבי מרכיבים קריטיים לבנייה ושמירה על הגוף. כמו כן, המוח שלנו מושפע גם הוא מתזונה נכונה וגם הוא זקוק למרכיבים נכונים אשר יאפשרו לו לתפקד כראוי.

  • רכיבים המצויים במזון מאפשרים התחדשות וצמיחה של המוח, משפיעים על שינויים בחלבונים במוח ובכך מגבירים את התקשורת הבין תאי במוח. אי איזונים במוח בהקשר זה, עלולים להוביל לתחושות דכדוך, חוסר חיונית ולהתפרצות של מחלות נפש שונות.
  • חיידקים בריאים – המוח שלנו זקוק לחיידקים טובים בכדי שהם יפרקו וויטמינים ואשר קריטיים לפעילות המוח שלנו. מזונות פרוביוטיים מסייעים לשמירה על סביבה פנימית מאוזנת ובכך מונעים התפתחות דלקות אשר משפיעות על מצבי רוח ומצבים הכרתיים שונים.

 

לסיכום

ניתן להסיק מכל אלה שתזונה נכונה ומאוזנת היא הכרחית לשמירה על בריאות הנפש שלכם. ישנם סוגים רבים של תזונות שונות, אך חשוב מאוד לעקוב אחר המרכיבים העיקריים שמסייעים לבניית הגוף ושמירה על המוח שלנו. בכדי ללמוד עוד מומלץ מאוד להתייעץ עם מומחים בתחום, בין היתר עם דיאטנים מומחים. כנסו לאתר לעוד פרטים בנושא.

ירקות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא