תביעת סיעוד והאם אפשר לדבר עם עו"ד על אחוזים?

מצב סיעודי, נראה לנו כמצב העלול להתרחש רק לאנשים מבוגרים. אך למען האמת, מדובר במצב פתאומי, שיכול לקרות לכל אדם, צעיר או מבוגר ובנקודה זו, כדאי שתכירו את האפשרויות המשפטיות העומדות לכם, לרבות שכר הטרחה המקובל מול עורך הדין  

 

מצב סיעודי – זה יכול לקרות לכל אחד

תוחלת החיים שנמצאת במגמת עלייה והאמצעים הרפואיים המודרניים המתקדמים, גורמים לנו להתייחס אל הגוף שלנו כאל מכונה משומנת. אך בסופו של דבר, בין אם מדובר כתוצאה מאירוע פתאומי ובלתי צפוי, דוגמת תאונה או פציעה ובין אם מדובר בתהליך הזדקנות טבעי, כל אחד מאיתנו, צעיר ומבוגר כאחד, יכול להגיע למצב סיעודי, בו הוא אינו מסוגל לטפל בעצמו.

בכל שלב בחיים, הגעה למצב סיעודי אינה מצב פשוט, הן מבחינת הפגיעה באיכות ובשגרת החיים של האדם עצמו והסביבה הקרובה אליו והן מבחינת ההוצאות הכלכליות הכרוכות בכך. כדי להתמודד עם תרחיש כזה, אנשים רבים רוכשים ביטוח סיעודי, שנועד לתת מענה ופיצוי כספי עם קרות האירוע הסיעודי, באמצעות תביעת ביטוח סיעודי.

 

הגדרתו של מצב סיעודי

למעשה, תביעת ביטוח סיעודי ניתן להגיש לא רק דרך חברות הביטוח הפרטיות, אלא גם כנגד המוסד לביטוח לאומי, כאשר בכל אחד מהמקרים, חשוב לקרוא ולהבין בדיוק את התנאים והזכויות העומדות לכם, כדי לוודא את זכאותכם לפיצויים ו/או גמלת סיעוד.

בין שלל הסעיפים וההגדרות הקובעות את זכאותכם לקבלת פיצויים, קיימות מספר הגדרות ברורות וידועות מראש המגדירות את מצבו של האדם כמצב סיעודי בו הוא אינו יכול לבצע מספר פעולות בסיסיות ויום יומיות באופן עצמאי, דוגמת התניידות, אכילה, קימה וישיבה, התלבשות, רחיצה ועשיית צרכים.

 

תביעת סיעוד עם עו"ד

אנשים רבים נוטים לחשוב כי עצם קיומה של פוליסת סיעוד, דרך קופת החולים או חברת הביטוח, מהווה ערובה בטוחה לקבלת הפיצויים עם קרות המקרה סיעודי. אך לצערנו, חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם פיצויים, כאשר יותר מ – 30% מתביעות הסיעוד נדחות.

מצב זה נגרם בשל תנאי הפוליסה, החריגים הקיימים בה ושלל סיבות נוספות, ההופכות את הצורך בהגשת תביעת ביטוח סיעודי באמצעות עורך דין מקצועי, המתמחה בתחום ובעל ניסיון רב מול חברות הביטוח, לחשוב ומשמעותי במיוחד כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה.

 

האם אפשר לדבר עם עו"ד על אחוזים?

לאחר שהבנו את החשיבות בהגשת תביעת סיעוד עם עו"ד מקצועי, באופן היכול להיות נקודת ההבדל בין הצלחת התביעה לבין דחייתה, נותר לנו לברר את שאלת עלות השירותים המקצועיים של עורך הדין.

ככלל, במקרה של תביעת סיעוד ניתן יהיה לדבר עם עו"ד על אחוזים, היות ובתחום זה מקובל לשלם שכר טרחה המבוסס על הצלחת התביעה ובשיעורים הנעים בין 15 ל – 20 אחוזים מסך הפיצויים שנקבעו.

 

לסיכום

מורכבות תביעת הסיעוד ואחוזי הדחייה הגבוהים למדי של תביעות אלו, הופכות את עזרתו של עו"ד מומחה בתחום לחשובה במיוחד, כאשר לאור תשלום שכר הטרחה המקובל בתחום זה, ניתן יהיה לדבר עם עו"ד על אחוזים, הנעים לרוב בין 15% ל – 20% מסך הפיצויים.

תביעת ביטוח סיעודי

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא