תביעה אזרחית על הטרדה מינית

למרבה הצער, הטרדות מיניות הפכו להיות מנת חלקם של רבות ורבים בישראל. בין אם במקום העבודה, במסגרת חינוכית או אפילו בתוך המשפחה, עבירות מיניות מתבצעות לעיתים תכופות מדי. במקרים בודדים התלונות בגין ההטרדה מבשילות לכדי כתב אישום ובאות חשבון עם האחראים.

אפשרות נוספת היא הגשת תביעה אזרחית וקבלת פיצויים בגין הטרדה מינית, מה שעשוי לסייע ולו במעט לקורבנות – פיצוי מינימלי עבור עוגמת הנפש והפגיעה העצומה בהם.

 

התיקון המשמעותי בחוק הפיצויים

עד שנת 2013, ניתן היה לתבוע פיצויים בגין הטרדה מינית שהגיעו עד לסכום של 50,000 שקלים, ללא הוכחת נזק למתלונן. אולם מאז עברו הרבה מים בנהר המורכב הזה, וכיום המודעות שהועצמה משמעותית עקב שינויים בהתייחסות העולמית להטרדות מיניות, הביאה לשינוי בחוק שמגדיל את גובה הפיצויים.

כיום, הסכום המקסימלי לתביעת פיצויים ללא הוכחת נזקים עומד על 120,000 שקלים, יותר מפי שניים מהסכום הקודם. כמובן שבמקרים בהם ניתן להוכיח מעל כל ספק את גובה הנזק, ניתן לתבוע בסכומים גבוהים עוד יותר. למידע נוסף על פיצויי פגיעה מינית מומלץ לפנות לעורך דין הטרדות מיניות המתמחה בתחום.

 

כיצד מגישים תביעה אזרחית?

חשוב להבהיר כי תביעה אזרחית מתנהלת בצורה מופרדת לחלוטין מתביעה פלילית, הכוללת עונשי מאסר כנגד המטריד, עבודות שירות כאלה ואחרות והפיצויים הכספיים בתביעה פלילית סמליים וזעומים למדי.

תביעה אזרחית מתייחסת להליך בין שני אזרחים בבית משפט, המתקשרים ביניהם באמצעות עורכי דינם. התביעה האזרחית מוגשת על ידי המתלוננת והצלחת התביעה וקבלת הפיצויים תלויות בה, בגרסתה ובראיות שהיא עתידה להגיש כנגד הנתבע.

את התביעה נאלצת המתלוננת לממן מכיסה הפרטי- ולכן יש לקחת בחשבון שמדובר בתשלום שכר טרחה לעורך דין ולהוצאות משפטיות לא מבוטלות. עם זאת, יש סיכוי יותר מסביר שאם ביכולתה להוכיח את עוצמת הפגיעה בה, הפיצויים בהם תזכה יכסו את ההוצאות ואף יותר מכך.

 

גובה הפיצויים- בהתאם לנזקים שנגרמו

במהלך פגישת ייעוץ עם עורך דין הטרדה מינית, ניתן להעריך על פי הראיות ונסיבות המקרה, את הגובה המשוער של הפיצויים אותם ניתן לתבוע מהנתבע. קורבן להטרדה מינית חווה פגיעה מקיפה ועמוקה באורח החיים, מה שעשוי להוביל לאובדן כושר עבודה, חוסר יכולת להתפרנס בכבוד, הוצאות על טיפולים נפשיים לרבות פסיכולוגים ופסיכיאטרים ועוד. כל אלו מעלים משמעותית את גובה הפיצויים המגיע לקורבן.

 

ניהול התביעה האזרחית

  • כתב תביעה- התובע מגיש את כתב התביעה לבית המשפט, הכולל חוות דעת מטעם מומחים המגבים את הצורך בהגשת התביעה.
  • כתב הגנה- הנתבע רשאי להציג חוות דעת מטעמו ואת התייחסותו לטענות נגדו.
  • שלב הגילוי- החלפת המסמכים הנמצאים ברשות כל אחד מהצדדים האחד בפני השני, על מנת שלא יפתיעו אלה את אלה במשפט.
  • דיון ראשון- הזדמנות להגיע לפשרה מצד בית המשפט המוצעת לשני הצדדים על ידי הגעה להבנות בסגנון עסקת טיעון.
  • שלב ההוכחות- הצדדים מגישים תצהירי עדות מטעמם, לרבות שמיעת העדויות והעדים מטעם שני הצדדים.
  • סיכומים של כל אחד מהצדדים ולאחריהם פסק דין מטעם בית המשפט.
  • ערעור- שני הצדדים יכולים להגיש ערעור עד 45 ימים לאחר מתן גזר הדין.

תביעה על הטרדה מינית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא