שני מוזיאונים שאתם צריכים לראות בתאילנד

תאילנד היא אחת המדינות המתוירות ביותר בעולם ועם עשרות מילוני תיירים המבקרים בה מדי שנה, שמה הולך לפניה כיעד האולטימטיבי לחופשה מפנקת בה תוכלו ליהנות מהטוב שבכל

העולמות ובמחירים נוחים – בתי מלון מפנקים, מסעדות מצוינות ואינספור אטרקציות ופעילויות להנאת גדולים וכמובן גם לקטנים, אם בחרתם לראות את תאילנד עם ילדים.

בין האטרקציות שממלכת סיאם מציעה למבקריה תוכלו למצוא כמעט כל סוג של פעילות שתעלו בדעתכם ואם אתם חובבי מוזיאונים הרי שלא תופתעו לגלות שבתאילנד יש יותר מוזיאונים משניתן

למנות ובכל נושא שהוא, לרבות כאלה ממש מוזרים. כמה מוזרים? שאלה טובה.

 

אמנות או נמות

אחד המוזיאונים הביזאריים אך עם הזאת המעניינים ביותר, הוא מוזיאון אמנות הבקבוקים בפטאיה – מוזיאון אמנות המוקדש כל כולו לדגמים מוקטנים הנמצאים בתוך בקבוקי זכוכית – בתים כפריים, דגמי סירות ומכוניות והן אתרים מפורסמים כמו מגדל אייפל של צרפת, טחנות הרוח של הולנד, הטאג' מאהל ועוד ועוד.

בנוסף לסיור השגרתי (אם אפשר לקרוא לזה ככה) במקום, מעניין לראות איך מה שהתחיל כתחביב של אוהב אמנות בקבוקים מושבע, קרם עוד וגידים והפך לימים לאחד המקומות המיוחדים ביותר בפטאיה בו ניתן ללמוד על יסודות האמנות יוצאת הדופן הזו, לעבור בין שלושה חדרים בהם תצוגה מרשימה של אינספור בקבוקים בגדלים שונים ואפילו להשתתף בשעורי האמנות המתקיימים מדי שבוע בהם תלמדו בעצמכם איך ליצור דגמים מוקטנים בתוך בקבוקי זכוכית.

עוד במוזיאון – תערוכת בקבוקי קולה הממחישה את השינוי שחל במשקה המוכר לאורך השנים והן אוסף של בקבוקים מיוחדים אותם עיצבו מעצבי מותגים בינלאומיים.

את הביקור במקום תוכלו לסיים בחנות המזכרות המתוקה בה תוכלו לרכוש בקבוק ובו דגם מיניאטורי יפהפה ומשם להמשיך באופן סימבולי לאטרקציה הנהדרת מיני סיאם, שתמשיך את מסלול המיניאטורות שלכם בממלכה הטרופית.

 

מוזר ומעניין

תאילנד ידועה בזכות הרבה דברים, כאמור, ובין היתר ידוע, שקצת כמו מקסיקו, אפשר למצוא בה הכל מהכל, בין אם מדובר בשופינג, סצנת הבילויים הליליים או חיי התרבות – כל שתוכלו להעלות בדעתכם קיים בה, בתאילנד, וכל מה שבעיניכם יכול להתפרש כמוזר, הוא עניין של מה שבכך בעיניי המקומיים.

אם כך, זה אולי מוזר אבל לא כל כך מפתיע שישנו בפוקט מוזיאון המוקדש כל כולו לצדפים וקונכיות. למרבה ההפתעה מדובר במקום מרשים למדי (ובעיניי רבים אפילו מעניין!) בו אוסף מרהיב של צדפים וקונכיות מלמעלה מ-2000 זנים שונים ומכל קצוות תבל, לרבות קונכיות ענק מרהיבות ביופיין שללא ספק אפשר "לשמוע בהן את הים" (אם ניסיתם ולא הצלחתם בעבר).

מדובר בפעילות מהנה שתרתק במיוחד ילדים קטנים ולכן אם אתם מטיילים באזור פוקט עם קטנטנים ונקרה בדרככם יום גשום, רשמו לעצמכם את מוזיאון הצדפים והקונכיות כאופציה להעביר בה שעה תמימה בהנאה ועל הדרך ללמוד כמה עובדות מעניינות שבטח לא ידעתם טרם הביקור במוזיאון.

למשל – אם אינכם בקיאים בנושא, מעניין לדעת כי אותם ניתן למצוא במהלך טיול שגרתי בחוף הים (גם באלו של ישראל זאת אומרת), שייכים למחלקת בעלי חיים  בה מינים רבים של רכיכות ימיות העוטים על עצמן שריון קשיח על מנת להגן על גופם הרך. אלו הנישאים על ידי הגלים אל החוף שייכים לבעלי חיים שמתו ולכן הם ריקים מתוכן אך מהווים עדות לבעל חיים יפהפה שהתגורר בהן עד לא מזמן.

במהלך הסיור תוכלו להתרשם מתצוגה מרשימה של ארבע תערוכות – תערוכת צדפים וקונכיות, בעיקר של מינים של רכיכות שניתן למצוא בחופי הים של תאילנד (לרבות מינים נדירים שקשה לראות), תצוגת פנינים מרהיבה בה גם פנינים מוזהבות נדירות ועוד מגוון רב של פריטים מבוקשים בקרב אספנים וחובבי הז'אנר. כל התערוכות כוללות מידע גם בשפה האנגלית.

את הסיור תוכלו לסיים בחנות המוזיאון בה מוצרים שונים עשויים צדף, תכשיטי פנינים מתורבתות, מחזיקי מפתחות, כלי מטבח, מוצרי אמנות עבודת יד ועוד.

 

זה הזמן לתכנן מחדש את הטיול שלכם

אז אם אתם מתגעגעים לממלכת סיאם (בכל זאת עבר המון זמן), חובבי תרבות, מיציתם את המקומות שאפשר לנסוע אליהם כמו יוון או אבו דאבי – כדאי לחזור למקום שכולם מכירים ואוהבים שמתחיל להתאושש ולהיפתח מחדש. אחרי תקופה ארוכה של רוגע ושלווה, תאילנד מחכה לנו יפה ומבריקה מאי פעם.

 

מתחם עתיק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אירלנד ראשית
תרבות השתיה באירלנד

כשאתם חושבים על אירלנד מה הן האסוציאציות הראשונות שעולות לכם בראש? ודאי לפרקונים, יערות ירוקים, צוקים מרהיבים, מבטא כבד ולא מובן, מוזיקה קסומה ו… אלכוהול,

קרא עוד »