אילו מקרים נחשבים כרשלנות רפואית באבחון?

אירועים של רשלנות רפואית הינם הרבה יותר שכיחים ממה שרוב האוכלוסייה נוהגת לחשוב. רשלנות רפואית יכולה להתרחש בהליכים רפואיים שונים. בין היתר, רשלנות רפואית קיימת גם בהליך של אבחון רפואי. במאמר הבא נסקור את המקרים השונים שנחשבים לרשלנות רפואית באבחון.

 

רשלנות רפואית – מה החוק אומר?

רשלנות רפואית, בין אם מדובר ברשלנות רפואית בטיפול או רשלנות רפואית באבחון, מוגדרת לפי החוק. לפי מה שקבע המחוקק, רשלנות רפואית היא מצב בו נגרם נזק משמעותי למטופל בעקבות טעות או שגיאה שביצע רופא, גורם טיפולי אחר או צוות רפואי.

אותה טעות או שגיאה, על מנת שתחשב לרשלנות רפואית, צריכה להיות כזו שנגרמה עקב פעולה רשלנית. פעולה רשלנית, לפי מה שקובע החוק, היא פעולה אותה מבצע הרופא ללא שימוש באמצעי בטיחות או זהירות שנמצאים ברשותו, בצורה שאינה סבירה או לא לפי נורמות מקצועיות מקובלות.

 

רשלנות בהליכים רפואיים שונים

באופן הגיוני, רשלנות רפואית מזוהה לרוב עם טיפול רפואי. מכיוון שטיפולים רפואיים שונים, כמו מתן תרופות או ניתוח משפיעים באופן ישיר על התגובה הגופנית שלנו, אנחנו חושבים שדווקא משם תגיע הרשלנות. למעשה, רשלנות רפואית יכולה לקרות גם בהליכים רפואיים אחרים, כמו במהלך אבחון רפואי.

 

אבחון רפואי

שלב האבחון הוא אחד השלבים המשמעותיים ביותר בהליך רפואי כלשהו. בשלב הזה, מטופל שחש בתחושות שונות או ששם לב לתסמינים שונים, מגיע אל הרופא, על מנת שהרופא יזהה ממה הוא סובל ויאבחן אותו. באמצעות האבחון ניתן להתאים את הטיפול לתופעה הרפואית ממנה סובל המטופל.

 

אבחון שגוי

אם רופא אבחן אתכם בתופעה רפואית שאתם לא באמת סובלים ממנה, כתוצאה מפעולה רשלנית, הדבר עשוי להיחשב לרשלנות רפואית. אבחון שגוי יוביל לטיפול שגוי, מה שיכול להסב נזק רב, שבמקרים מסוימים יהיה בלתי הפיך.

 

אבחון מאוחר

רופא אבחן אתכם במחלה מסוימת בשלב מאוחר מדי, שמונע מכם לקבל טיפולים שהיו יכולים לסייע לכם לו הייתה מאובחנת המחלה עוד קודם? אם האבחון המאוחר התרחש עקב רשלנות של הרופא, כלומר שלרופא הייתה אמורה להיות את היכולת לאבחן את המחלה בזמן, הרי שמדובר ברשלנות.

 

אי אבחון

אי אבחון, כפי שאפשר להבין מהמשתמע, הוא מצב בו רופא לא מאבחן מחלה, פציעה או תסמונת רפואית כלשהי אצל מטופל, שבפועל אכן סובל ממצב רפואי כלשהו. אם הרופא לא מאבחן את מצבו הרפואי של המטופל כתוצאה מרשלנות, מדובר על רשלנות רפואית באבחון.

 

השלכות משמעותיות

זה נכון שאבחון הוא הליך ראשוני, שלא כולל עדיין טיפולים מורכבים, אך רשלנות רפואית באבחון גוררת לרוב השלכות משמעותיות על מצבו הבריאותי של המטופל. אבחון מדויק יסייע לרופא שלכם לתת לכם טיפול רפואי איכותי ומדויק, בעוד שכל מה שיחרוג מאבחון כזה עשוי להוביל להחמרה במצב הבריאותי.

רשלנות רפואית באבחון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא