כל החוקים של ריצה בהליכון בבית

אם החלטתם לקנות הליכון ולהכנס לפעילות ספורטיבית כדוגמת ריצה, חשוב מאוד שתדעו כיצד להתאמן נכון עם המתקן. אתר https://treadmill.co.il  סיפק לנו את כל החוקים של ריצה בהליכון בבית.

בין אם אתם מקצוענים, בין אם אתם חובבים ובין אם אתם מתחילים – הכרות עם החוקים הללו, תסייע לכם לשמור על הבטיחות, הבריאות ואף תסייע לכם בשיפור התוצאות והאימונים.

למה לרוץ על הליכון בבית?

רגע לפני שנציין את החוקים לריצה בהליכון, חשוב לדעת קודם כל מה היתרונות של הליכון בבית ולבחור בריצה עליו מהסיבות הנכונות:

  1. נוחות – אם אתם עסוקים מאוד, אם אין לכם זמן או רצון ללכת לחדר כושר ואתם מעדיפים להתאמן לבד בבית אז הליכון אכן מתאים לכם. יתרון חשוב בהליכון בבית הינו הנוחות שלו, שלא תלויה במזג האוויר, השמש, האבק והתנאים ששוררים בחוץ.
  2. בריאות הרגליים – יתרון משמעותי נוסף להליכון בבית, הוא התמיכה של מסלול ההליכון בכף הרגל. בניגוד לכביש ועפר, ההליכון מסייע להפחית מזעזועי הגוף בזמן הריצה.
  3. מחיר – לטווח ארוך, יותר משתלם לרוץ על הליכון בבית מאשר על הליכון במכון כושר. אמנם מדובר בקנייה חד פעמית לא זולה, אך במידה ותשתמשו בהליכון למשך זמן – זה אכן ישתלם. בנוסף, במידה וההליכון מתקלקל תמיד ניתן להעזר בטכנאי הליכונים. לדוגמה, כאן תמצאו את המיקום של יוני.

ריצה בהליכון בבית

החוקים של ריצה בהליכון בבית

עכשיו כשאנו יודעים מדוע הליכון בבית יכול מאוד להועיל לנו, אפשר לעבור לחוקים שחובה להכיר:

  1. שיפוע רצוי – במידה והינכם מעוניינים לרוץ עם שיפוע, חשוב שתעשו זאת מתוך הבנה וידע. בין אם כי תכנית האימונים שלכם דורשת זאת ובין אם קיבלתם ייעוץ ממומחה. באופן כללי, ממחקרים שבוצעו על הליכונים, נמצא כי שיפוע של 1% מדמה באופן הקרוב ביותר את הריצה בחוץ.
  2. אחיזה בידית – אחיזה בידית בזמן הריצה, פעולה אשר רצים רבים מבצעים הליכונים, הינה שגויה. אחיזה בידית מובילה לכך שהגוף נמצא בתנוחה לא נכונה וביציבה לא נכונה.
  3. ריכוז מלא – אמנם ריצה בהליכון לא מצריכה בדיקה כי אין מכוניות שעוקפות אתכם או לשים לב לפניות, מכשולים וילדים, ועם זאת, היא עדיין מצריכה ריכוז מלא. נפילות רבות מהליכונים נגרמות בשל התעסקות בטלפון, בטלוויזיה או בהייה בנקודה כלשהי בבית שהיא אינה ההליכון. חשוב מאוד להיות מרוכזים ולא להתעסק בעניינים שלא קשורים להילכון או לריצה.
  4. חימום – מתאמנים רבים מתחילים לרוץ בהליכון ללא חימום מקדים. לחימום טוב יש חשיבות גדולה. חימום איכותי מונע מאיתנו פציעות, מאפשר לגוף להתחמם ולהגיע לטמפרטורה שבה השרירים והמפרקים פועלים בצורה מיטבית יותר. הקפידו על חימום לפחות 5 דק'.
  5. עצירה פתאומית – גורם נוסף לפציעות ונפילות הינו העצירה הפתאומית. סיימתם ריצה? האטו והסדירו דופק.
רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא