פריצת דיסק בזמן שירות צבאי – כיצד להגיש תביעה?

פגיעות שונות כמו גם פריצת דיסק, שקורות במהלך השירות הצבאי או כתוצאה ממנו, עשויות גם לזכות אתכם בפיצויים או אחוזי נכות, בהתאם למצבכם הרפואי, למניעים שלו,  ולהוכחות שיעלו בכל הנוגע אליו. פריצת דיסק במהלך השירות הצבאי היא פציעה חמורה, שחשוב גם לקבל בגינה את ההכרה והזכויות המכירות לכם דרך תביעה. לפניכם הכל על פריצת דיסק בזמן שירות צבאי – כיצד להגיש תביעה?

 

עד כמה נפוצה פריצת דיסק בזמן שירות צבאי?

פריצת דיסק, היא תופעה די נפוצה, במיוחד במהלך השירות הצבאי בו חיילים רבים נאלצים לשאת משא כבד, לעבור אימונים ממושכים ומתישים, ולעבור שינויים גופניים בכל אופן ואופן. בהתאם, חיילים רבים סובלים מפריצות דיסק או בלט בגב, בגינם הם יכולים לתבוע את משרד הביטחון ולזכות בתגמולים שנועדו לפצות על הפציעה והנזק הגופני שנגרם לחייל.

מדובר בסיטואציה די נפוצה שרבים עוברים, וחשוב להגיש תביעה במהלך השירות הצבאי או אחריו כדי לזכות במה שמגיע לכם בעקבות הפציעה והטיפול שעברתם. מומלץ להיעזר בעו"ד תביעות נגד הצבא כדי לזכות בטיפול המיטבי ולמממש את זכויותיכם.

 

כל אחד יכול להגיש תביעה כנגד הצבא?

תביעה כנגד הצבא ומשרד הביטחון, אפשרית ופתוחה בפני כל מי ששירת בצבא בשירות חובה או בקבע, וסובל כיום מבעיה רפואית או נפשית בגין השירות הצבאי.

 

כיצד להגיש תביעה בגין פציעה בזמן שירות צבאי?

תביעה בגין פציעה במהלך השירות הצבאי, בין אם זו פריצת דיסק או כל בעיה רפואית אחרת שהתפתחה בעקבות השירות הצבאי – נעשית על ידי הגשת תביעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון. התביעה תכלול את כל הפרטים הנדרשים להבנת הסיטואציה והמצב הרפואי של החייל – כולל צירוף של שלל חוות דעת רפואיות, מסמכים, מרשמים, תוצאות בדיקות וכדומה, ותכלול תצהיר בו תצטרכו לפרט על אודות האירוע.

 

עד מתי ניתן להגיש תביעה כנגד הצבא?

תביעות כנגד הצבא בגין פציעות ונזקים גופניים או נפשיים שקרו במהלכו או קרו בעקבותיו – אפשריות רק לפרק זמן מוגבל וחלה עליהם התיישנות שחשוב מאד להכיר. תקופת ההתיישנות של פציעות שקרו במהלך השירות הצבאי, עומדת לרוב על 3 שנים מיום השחרור לפי החוק.

מומלץ כמובן להגיש את התביעה כמה שיותר מוקדם, כדי לקבל את ההטבות והפיצויים המגיעים לכם, ולהימנע ממצב חלילה של פציעה שתקופת ההתיישנות כבר הסתיימה עבורה ואין איך לקבל עליה הכרה ופיצויים.

 

מה יכולות להיות תוצאות התביעה?

התביעה עשויה להיות ארוכה ומסובכת יותר לחלק מן החיילים, שכן רבות יתבקש החייל לעבור בדיקות רפואיות שונות עבור קביעת מצבו הרפואי והבנת המצב לעומקו. אישור התביעה – יזכה אתכם בהכרה כנכי צה"ל, ובהתאם גם ייקבע הפיצוי והזכויות שאתם זכאים להם עם סטטוס זה. דחיית התביעה עם זאת, לא יזכה אתכם בדבר, ותכלו להגיש לכך ערעור.

שירות צבאי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא