מ-BDI שלילי ל-BDI חיובי ב5 צעדים פשוטים

BDI שלילי משפיע באופן גורף על היכולת של הפרט להשתמש באשראי, צ'קים, ובבקשה לקבלת משכנתא. על כן, מראש נשתדל להימנע מהתנהלות עם BDI שלילי.

עם זאת, במידה ומצאנו את עצמנו בסיטואציה זו, ישנן מספר דרכים על מנת להחזיר את הגלגל אחורה, ולשפר את מצבנו אל מול הגופים הפיננסיים. מידע נוסף בנוגע להתנהלות כלכלית תוכלו למצוא כאן: www.shakoof.org.il

בעוד העולם כולו התאושש מהמאורעות הכלכליים של שנת 2008, חברות האשראי למדו לקח בכל הנוגע לניהול רישום ודירוג התנהלות פיננסית.

חוק נתוני האשראי תשע"ו סלל את הדרך ליצירת מאגר נתונים הכולל בתוכו מידע בכל הנוגע להתנהלות הכלכלית של הפרט. BDI היא אחת החברות אשר עסקו ברישום וניהול המאגר דאז, וכיום עבודה זו שייכת לבנק המרכזי של ישראל.

הכינוי BDI הפך שגור בשפה העברית, ומייצג רישומים אלו.

 

5 הצעדים ל-BDI חיובי

צעד ראשון – BDI חיובי

בדיקה מקיפה. במידה והינכם מודאגים מדירוג האשראי שלכם ומעוניינים לברר האם אכן מדובר בדירוג שלילי, ניתן לעשות זאת באמצעות דו"ח נתונים הניתן בחינם אחת לשנה. את הדו"ח ניתן להזמין בעזרת האינטרנט או בעזרת שיחה עם נציג.

 

צעד שני – BDI חיובי

בניגוד לרושם הראשוני, אמנם דירוג שלילי יקשה עליכם לקבל משכנתא או כל הלוואה דומה, אך אין זה אומר בהכרח שיאסרו זאת עליכם באופן טוטאלי.

אם קיבלתם סירוב מהבנק לקבלת הלוואה, לפני שתפנו לגורמים חיצוניים, אשר ינפנפו בפניכם ריביות חסרות היגיון, שווה לנסות ולהגיש בקשה שנית לאחר בחינה מעמיקה של מצב הדירוג והסיבות המפורטות בו.

 

צעד שלישי – BDI חיובי

במאגר המידע ישנו חוק התיישנות על תיקים מסוימים (העומד על שבע שנים ומטה). במידה ואתם חוששים כי ישנו אי דיוק כלשהו במידע, ניתן לוודא האם תיקים אלו אכן נמחקו. במידה ואכן חלה התיישנות על מספר נתונים בתיקכם, ניתן לבקש לשנות זאת על ידי בקשה לתיקון הרישומים שלכם.

 

צעד רביעי – BDI חיובי

היעזרו בעורך דין! אמנם הוצאות לטובת חברת עורכי דין עלולות להיות גבוהות אך ללא ספק מדובר בפתרון סביר לגמרי. חברות רבות עוסקות בדירוגי אשראי ומכירות את המשחק על בוריו, לכן ישנה תועלת רבה בפנייה לחברות אלו למתן עזרה.

בבחירתכם חברת עורכי דין, אנא וודאו כי החברה שבחרתם מהימנה.

 

צעד חמישי – BDI חיובי

בעוד אינכם בתקופה הגבלה, ניתן להיגרע מראש מהמערכת. עם זאת, יש לשים לב כי בהינתן ותצטרכו את דירוג האשראי, המידע עליכם לא יישמר, ובכך תחוו קושי להוכיח את מצב דירוג האשראי שלכם. לכן, ניתן לבחור בשיטה נוספת ולדרוש שהנתונים הנאספים עליכם לא יועברו ללשכות האשראי, ובהינתן העת להתחרט ולשנות החלטה זו.

אמנם BDI שלילי מצביע על התנהלות כלכלית בעייתית, אך אין זה אומר שהמצב אינו פתיר. בדקו וחקרו את הנושא וחזרו לבנק עם כוחות מחודשים.

 

שטרות - דלאי לאמה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הנהלת חשבונות כפולה
מה זה הנהלת חשבונות כפולה

ניהול חשבונות יעיל ומדויק, מאפשר לעקוב בצורה מיטבית אחר ההוצאות וההכנסות של העסק ובהתאם, לערוך דו"חות, ניתוחים והשוואות, אשר יסייעו לקבל תמונת מצב מפורטת אודות

קרא עוד »
מחשבון
מחיקת חובות למוגבלים

חובות כלכליים יכולים בקלות להפוך לבור שחור שאי אפשר לצאת ממנו. ככל שהחוב ממשיך להתקיים, הוא צובר ריביות וקנסות שונות כתוצאה מכך, גם אדם אשר

קרא עוד »