מחיקת חובות למוגבלים

חובות כלכליים יכולים בקלות להפוך לבור שחור שאי אפשר לצאת ממנו.

ככל שהחוב ממשיך להתקיים, הוא צובר ריביות וקנסות שונות כתוצאה מכך, גם אדם אשר עובד קשה על מנת לשלם את חובותיו, מגלה במהרה כי ברוב המקרים מדובר במרדף אינסופי ובלתי אפשרי אחרי חוב שרק ממשיך לגדול.

במקרים כאלו, פתרון אפשרי הוא מחיקת חובות למוגבלים. מי זכאי לזה ואיך מטפלים בתהליך? על כך בכתבה הבאה.

 

מי זכאי למחיקת חובות למוגבלים?

תהליך מחיקת חובות למוגבלים, מאפשר מחיקה של חלק או של כל החובות עבור מי שעומד במספר תנאים שנקבעו לכך בחוק. התנאים העיקריים לקבלת אישור למחיקת חובות למוגבלים הם:

  1. במהלך ארבע השנים לפני הגשת הבקשה, על החייב להיות מוגדר כאדם מוגבל באמצעים.
  2. במהלך שלוש השנים שקדמו לבקשה, על החייב לעמוד בכלל התשלומים להם הוא נדרש.
  3. סך החובות של החייב, בכל התיקים שיש נגדו, לא עולים יחד על סכום של 800 אלף ש״ח.
  4. לחייב לא קיימים נכסים אשר ניתן לעקל עבור גביית החובות.

 

במקרים רבים, גם אם נראה כי קיימת עמידה מלאה בתנאים, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מחיקת חובות אשר יוכל לוודא כי אכן מדובר בתנאים העדכניים והנכונים ביותר, שהעמידה בתנאים אכן מלאה ומדויקת וכמובן לסייע בתהליך הגשת הבקשה.

 

איך מגישים בקשה למחיקת חובות למוגבלים?

על מנת להגיש בקשה למחיקת חובות, יש לקבוע תור מתאים באחת מלשכות ההוצאה לפועל המטפלות בנושאי הפטר. אל הפגישה יש להגיע עם שני עותקים מלאים של טופס בקשת חייב לקבלת צו הפטר בהוצאה לפועל (טופס 55). בנוסף, לטופס, יש לצרף לבקשה תצהיר חתום על ידי פקיד הוצאה לפועל או עורך דין, כתב ויתור סודיות החתום באותה האופן, העתק של החלטה על הכרזת כי מדובר בחייב המוגבל באמצעים, העתקים של כלל חקירות היכולת של החייב אשר נערכו על מנת להכריז עליו כמוגבל באמצעים וכן מסמכים נוספים המפורטים בטופס הבקשה כמו תדפיסי חשבונות בנק, פוליסות ביטוח, תלושי שכר ומסמכים נוספים המעידים על המצב הכלכלי של החייב. לאחר הגשת הבקשה, יתנהל תהליך בדיקה בהוצאה לפועל אשר מטרתו לוודא את נכונות הפרטים וכן לוודא שלא קיימים לחייב נכסים הניתנים לעיקול. בהנחה ואכן המבקש זכאי לקבלת הפטר מחובותיו, ייפתח לכך תיק בהוצאה לפועל ויתחיל תהליך בו הנושים יוכלו להתנגד לבקשה. לאחר מכן יערך דיון אשר בסופו יוחלט אם למחוק לחייב את חובותיו או לא.

 

מה קורה אם הבקשה לא מאושרת?

במקרים מסוימים יכול לקבוע רשם ההוצאה לפועל כי החייב לא עומד בתנאים המתאימים לקבלת הפטר מחובותיו. במקרים כאלו, סביר כי יוצע לחייב הסדר תשלומים מוסכם אשר יאפשר לו לפרוע את חובו בצורה הוגנת ומסודרת. במקרים אלו יסגרו או יושהו תיקי ההוצאה לפועל כנגד החייב וההסדר יחייב גם את הנושים שלא להגיש נגדו תביעות נוספות בגין אותם חובות.

 

שטרות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הנהלת חשבונות כפולה
מה זה הנהלת חשבונות כפולה

ניהול חשבונות יעיל ומדויק, מאפשר לעקוב בצורה מיטבית אחר ההוצאות וההכנסות של העסק ובהתאם, לערוך דו"חות, ניתוחים והשוואות, אשר יסייעו לקבל תמונת מצב מפורטת אודות

קרא עוד »