מה עושים שהפחת קופץ

פעמים רבות, אנו נמצאים בבית וצופים בטלוויזיה, עד שפתאום הפחת קופת וכל החשמל בבית נופל. כאשר הפחת קופץ יש מספר פעולות לבצע, וכן מגוון דברים לחשוב עליהם ולהבין מדוע קפץ הפחת והאם אחד ממוצרי החשמל בבית מקצר ותקול. הפחת קופת ממגון סיבות וכדאי לנסות ולהבין מה התקלה שהובילה לקפיצת הפחת בבית שלכם. האם מדובר במוצר תקול, מדליפת זרם, מגוף חימום פגום וכו'. בשביל להתמודד עם קפיצת הפחת באופן המיטבי, לפניכם כל מה שחשוב לדעת על מה עושים שהפחת קופץ.

 

מה תפקידו של הפחת בבית ומדוע הוא קופץ?

קפיצת הפחת בבית יכולה לקרות ממגוון סיבות הקשורות למוצרי החשמל ולזרם החשמלי העובר בבית. קפיצת הפחת קורת כדי להגן עלינו מהתחשמלות. ברגע שקווי החשמל מזהים דליפת זרם, הפחת קופץ ומנתק את החשמל בבית כדי למנוע מאתנו פגיעה והתחשמלות.

ברור מכך שברגע שהפחת קפץ – הייתה תקלה באחד ממוצרי החשמל או בחשמל בבית שכדאי לנסות ולהבין מה היא הייתה כדי להימנע מקפיצת הפחת שנית בהמשך, וכדי להיפטר מהמוצר התקול המסכן אותנו בהתחשמלות. לפניכם מספר סיבות העשויות לגרום לקפיצת הפחת:

  • תשתית הכבל החשמלי זולגים להארקה
  • מכשיר שצורך חשמל באופן תקול
  • עומס יתר על החשמל בבית
  • קצר באחד ממכשירי החשמל בדירה
  • הפחת עצמו עלול להיות תקול

 

מה לעשות כשהפחת קופץ?

לפניכם מספר שלבים שיעזרו לכם להבין מה מקור התקלה – האם אחד מן המאמתים והמעגלים או שמא אחד המכשירים, שכן אלה הבעיות הכי נפוצות שגורמות לפחת לקפוץ. לכם, לפניכם שלבים למציאת התקלה בחשמל:

  1. המאמתים – הורידו את כל המאמתים והשאירו רק את הפחת למעלה. כעת העלו את המאמתים אחד אחד. במידה ועלייתו של אחד מהם מקפיצה את הפחת, מדובר כנראה במעגל תקול. נסו להגיע אל האזור של המאמת בבית, ובדקו את המכשירים שם אחד אחד, בדקו אם הם מקפיצים את המפסק שנית. במידה והמאמת הזה תקול, סביר להניח שאחד ממכשירי החשמל שבאזור שלו, תקול וכדאי לנסות ולאתר אותו כדי להיפטר ממנו ולחזור לשגרה.
  2. מכשירי החשמל – נתקו את כל מכשירים החשמל והמתגים בבית. כעת הרימו את הפחת. חברו מכשיר מכשיר לחשמל והדליקו אור אור, כל אחד בזמנו. במידה ואחד מהם שוב מפיל את הפחת ומקפיץ אותו – מדובר במכשיר תקול, שכנראה מקצר את החשמל ויש צורך להיפטר ממנו או לתקן אותו כדי למנוע את קפיצת הפחת בהמשך ואת הסכנה בהתחשמלות.
  3. הזמינו חשמלאי – במידה ומדובר בבעיה שחוזרת על עצמה, וניסיתם כבר את כל הדרכים הבטוחות לאיתור הבעיה, מומלץ ליצור קשר עם חשמלאי. במידה והגעתם למצב בו החשמל קופץ כל הזמן ואתם לא יודעים למה, זו בעיה שמפריע לשגרת חייכם וכדאי לקבל עזרה אם לא הצלחתם לפתור אותה לבד.

 

מנורת חשמל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
תיקון מחשב
בדיקת תאימות לחומרה ותוכנה

בעידן הדיגיטלי של היום, שבו הטכנולוגיה מתפתחת ללא הרף, הבטחת תאימות בין חומרה לתוכנה הפכה להיות חיונית. בדיקת תאימות חומרה ותוכנה ממלאת תפקיד חיוני בהבטחת

קרא עוד »
שרביט
אמן חושים בכפר סבא

מופע של אמן חושים הוא מופע שהופך לרווח יותר ויותר וניכר כי הפך בעשור האחרון לאטרקציה נפוצה ומקובלת מאד למגוון רחב של אירועים, רבים מזמינים

קרא עוד »