מה לעשות כאשר רכב מתנגש בך

תאונה בכביש היא אירוע מלחיץ ולא נעים, אך סטטיסטית כל שלוש שנים נהג נקלע לתאונת דרכים. מאחר ואירוע זה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו, חשוב לדעת מה הדברים שיש לעשות במקרה זה. אז מה עושים במקרה של תאונת דרכים?

 

כיצד כדאי לאבזר את הרכב?

ראשית, כדאי להתכונן מבעוד מועד לכל מקרה של תאונה. אחת הדרכים להתכונן כראוי היא להצטייד במסמכים הרלוונטיים לפני כל נסיעה. מסמכים אלו כוללים רישיון הנהיגה, ביטוח חובה ופרטי פוליסת הביטוח של הרכב. חשוב לוודא שכלל המסמכים בתוקף ואינם מתקרבים לתאריך פג תוקפם. בנוסף, מומלץ לאבזר את הרכב במצלמה אשר תוכל לתעד את זירת התאונה במקרה הצורך. המצלמה תוכל להגן עליכם בפני טענות הצד השני במידה וינסה להטיל את האחריות עליכם. חשוב להחזיק כלי כתיבה זמינים ברכב למקרה של החלפת פרטים.

 

מה עושים מיד לאחר התאונה?

דבר ראשון, בדקו האם ישנם הולכי רגל או נוסעים שנפגעו בתאונה. במידה ויש נפגעים, מהרו להזעיק עזרה והתקשרו למד"א ולמשטרה. זהו הדבר החשוב ביותר שיש לדאוג שיטופל כמה שיותר מהר. אם התאונה התרחשה בדרך בינעירונית עליכם ללבוש אפוד זוהר ולהציב משלוש אזהרה מאחורי הרכב במרחק סביר.

 

האם להזיז את הרכב ממקום התאונה?

במקרה שישנם נפגעים בתאונה, מומלץ לא להזיז את הרכב מהנקודה בה עצרתם גם במחיר של חסימת הנתיב בכביש. בכל מקרה שהזזת הרכב לא נעשתה לצורך טיפול בנפגעים, היא תיחשב לעבירה פלילית ולכן כדאי להימנע מכך. המתינו להגעת מגישי העזרה הראשונה והשוטרים שידריכו אתכם כיצד לפעול.

 

אילו פרטים יש למסור במקרה של תאונה?

במקרים של נזק חומרי בלבד לכלי הרכב הקפידו לצלם את הפגיעות מתאונה מכל זווית אפשרית. במידה ואתם יכולים, תעדו שמות של עדים אשר ראו את התאונה ויוכלו במקרה הצורך לאמת את הגרסה שלכם לסיפור. על פי החוק עליכם למסור לנהג השני המעורב בתאונה את פרטי הזיהוי שלכם, של הרכב שלכם ושל פוליסת הביטוח שלכם. אין צורך להודות באשמה או לחתום על הודיה כזו או אחרת, גם אם אתם יודעים שאתם אשמים, המתינו להתערבות חברות הביטוח בנושא. במידה והנהג השני מסרב למסור את פרטיו, הוא פועל כנגד החוק ועליכם לפנות לעורך דין אשר יסייע לכם לקבל את פרטיו.

 

ומה עם הביטוח?

יש לפנות אל הביטוח כמה שיותר מהר ולהודיע על התאונה. נציגי הביטוח יוכלו לעזור ולהנחות אתכם כיצד לנהוג. ניתן לפנות לעורך דין תעבורה לחוות דעת נוספת באתר https://uliel.co.il.

 

לסיכום

כאמור, תאונת דרכים היא אירוע שכל אחד מאיתנו היה מעדיף להימנע ממנו. אך למורת רוחנו אירוע זה אירוע תדיר אשר קורה לכל נהג. הקפידו להצטייד בכל הטפסים הרלוונטיים ולפעול באחריות תוך הפעלת שיקול דעת.

Car, Accident

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא