מה חשוב לדעת לפני קנית בית ישן?

 בית חדש הוא רצונם של הרבה מאוד אנשים, הכניסה לבית שטרם ראה דיירים, הכל חדש והקירות עדין מריחים מריח הצבע הטרי. אבל בית חדש יכול להיות חדש רק עבורכם ובמקור להיות בית ישן, אפילו ישן מאוד.

ישנם אנשים שמעדיפים לקנות בית מיד שנייה מטעמים שונים – הפחתת מחיר הרכישה או הרצון להיכנס לחלל שדורש טיפול ולעשות בו כמעט ככל העולה על רוחם, בהתאם לחוקי הבנייה, ודווקא כך ליצור לעצמם את הבית המושלם. ראיתי במו עיני לא מעט בתים כאלה שעשו מהם בתים מרהיבים ואולם, ישנם מספר דברים שעליכם לדעת לפני שתחליטו שאתם מעוניינים לרכוש בית ישן.

 

בניית תקציב מיוחד

קניית בית ישן שונה באלמנט אחד משמעותי ביותר מקניית בית חדש מקבלן והוא – הצורך לשפץ את הבית באופן מלא. העובדה שעליכם לשפץ את הבית כולו עשויה להוסיף לסכום קניית הבית סכום נוסף לא מבוטל כלל וכלל ויש לקחת אלמנט זה בחשבון כשמתקצבים את הרכישה כולה ואת סכום המשכנתא שתדרשו לקחת לצורך הקנייה.

לפיכך, לאחר שראיתם את הבית אותו אתם מעוניינים לקנות וידוע לכם מחירו, דברו עם אנשי מקצוע ובנו תקציב שיפוץ כדי לראות שעלויות אלה משאירות אתכם בתוך מסגרת התקציב הכולל שלכם לעסקת קניית הבית.

אל תוותרו בשום אופן על שלב זה מכיוון שהוא עלול לטמון בחובו מוקש כלכלי. ממליץ לכם להיעזר בגורם מקצועי בבניית התקציב והתאמתו למשכנתא https://www.mashcantainfo.com

 

בדיקת המבנה

במידה והחלטתם ללכת על בית ישן במיוחד כדאי לכם מאוד להזמין מהנדס בניין שיבחן את כוחו של המבנה לעמוד לאורך שנים נוספות. מדובר בפעולה קריטית אחרת אתם עלולים לגלות שעברתם לבית שיוכרז לאחר שנים בודדות מרגע המעבר שלכם אליו, כבית שאינו ראוי למגורים ושיש להרוס אותו ולבנותו מחדש. עלות בדיקת המהנדס סבירה, בין 1500 ל- 3000 שקלים וכפי שאמרתי חוות הדעת שלו ממש קריטית לפני ביצוע הקנייה.

 

בדיקת הבית על שלל מרכיביו הגלויים והנסתרים

כשמדובר בבית ישן אל תסתפקו במראה עיניים כללי ובקשו לבדוק באופן מקצועי את צנרת הבית, תשתית החשמל, תשתית הביוב, מצב החלונות ומצב הרצפות. כמו כן, בדקו שאין נזילות או אולי רטיבות שמגיעה מבחוץ בשל בידוד או מערכת ניקוז לקויים.

 

בדיקת כל מסמכי הנכס ובעליו הרשומים

בדיקה זו חשובה לא פחות מהבדיקות האחרות ואולי אפילו חשובה יותר מכל. עליכם לוודא שהאדם עמו אתם נושאים ונותנים אודות קניית הנכס אכן הבעלים שלו. דרשו לראות רישום מרשם המקרקעין או מנהל מקרקעי ישראל או אצל החברה המשכנת.

בדקו שהנכס נקי מכל חוב שיעבוד או עיקול. את הבדיקה הזאת עושים הן אצל רשם המקרקעין והן אצל רשם המשכונות. וודאו שקיימת התאמה בין היתר הבנייה לבין מבנה הנכס בפועל ודבר אחרון, דרשו לדעת מה מיועד להיבנות אם בכלל בסביבת הנכס שלכם כדי שלא תגלו את עצמכם פתאום מול בית ספר או מרכז מסחרי שלא רציתם.

קניית בית ישן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
יועץ משכנתאות
מה תפקידו של יועץ משכנתא

רכישת דירה היא אחת ההשקעות החשובות ביותר בחייו של אדם. תהליך רכישת דירה כרוך בהוצאות כספיות רבות, כאשר אחת מהן היא נטילת משכנתא. משכנתא היא

קרא עוד »