מה הסיבות לשימוש במשקפי מולטיפוקל?  

משקפי מולטיפוקל הם דבר חדש יחסית ומעניק פתרון נפלא לאנשים רבים שזקוקים למשקפיים.

המושג "מולטיפוקל" לא מובן לכל האנשים.

חשוב להבין מה זה בכלל הדבר הזה, ואיך הוא יכול לסייע גם לכם.

 

מה זה עדשות מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקל הן עדשות שמתקנות את הראייה גם מקרוב וגם מרחוק. הן מורכבות מחלק אחד שמתקן את הראייה מקרוב וחלק שני שמתקן את הראייה מרחוק. החלק שמתקן את הראייה מרחוק הוא חלק שנמצא בחלקה העליון של העדשה, ואילו החלק השני נמצא בחלקה התחתון של העדשה, והוא מתקן את הראייה מקרוב. השילוב של שני חלקי העדשה הוא חדשני ומהפכני. הוא חוסך את הצורך בשימוש בכמה זוגות משקפיים, ובכך מעניק נוחות מרבית לאנשים שהם גם בעלי קוצר ראייה (לא רואים טוב מקרוב) ובעלי רוחק ראייה (לא רואים טוב מרחוק).

 

איך הכל התחיל?

עדשות המולטיפוקל התפחתו מעדשות הביפוקל. זוהי עדשה לרחוק שעליה מודבק חלון קטן המאפשר לראות לקרוב. זהו פיתוח ישן וכבר בקושי רואים כיום אנשים המרכיבים עדשות אלו. ב1955 עדשת הביפוקל השתדרגה לעדשת ביפוקל בלתי נראה. בעדשה זו הטמיעו את החלון הקטן בתוך העדשה לרחוק, במקום שיהיה מודבק מעל העדשה. החברות שהחלו בפיתוחים הללו הן חברת ZEISS הגרמנית וחברת ESSILOR הצרפתית. מאז, חברות רבות הצטרפו לפיתוחים וכיום יש מגוון רחב של חברות בשוק, ביניהן גם חברות ישראליות. הפיתוח של מולטיפוקל השתנה מאוד עם השנים. בעבר היו מייצרים עדשות מולטיפוקל מזכוכית ואילו היום מייצרים אותן מפלסטיק. היום, כמובן, שיטות הייצור מתקדמות הרבה יותר מבעבר.

 

 

מי בדרך כלל זקוק למשקפי מולטיפוקל?

קרה לכם שראיתם בן אדם מבוגר שיושב במסעדה ומרחיק את התפריט כדי להיות מסוגל לקרוא אותו? בדרך כלל בסביבות גיל 40 ומעלה, מתחיל תהליך הנקרא פרסביופיה. בתהליך זה העדשה התוך עינית נהיית פחות גמישה, ועקב כך מתחילים לראות פחות טוב מהטווח הקרוב ומטווח הבינים.

 

יתרונות וחסרונות של משקפי המולטיפוקל

משקפי מולטיפוקל הם דבר נהדר שמסייע להרבה אנשים. עם זאת, יש להם גם חסרונות והם לא מתאימים לכולם.

יתרונות:

  • שימושי לכמה טווחים – מהקרוב ביותר ועד הרחוק ביותר
  • חוסכים שימוש בשניים\שלושה זוגות משקפיים
  • פחות נהרסים – לא צריך להחליף בין זוגות משקפיים כל הזמן

 

חסרונות:

  • לא מתאימים לכל האנשים (ישנם מקרים כמו צניחת עפעפיים או בעיות צוואר שלא מאפשרים שימוש במולטיפוקל)
  • יקרים יחסית
  • לוקח זמן להסתגל אליהם
  • שדה ראייה צר יותר מעדשה רגילה

 

מחיר של עדשות מולטיפוקל

עדשות מולטיפוקל נחשבות יחסית יקרות, אך צריך לזכור שמדובר למעשה בשני זוגות משקפיים או אפילו שלושה. טווח המחירים הוא בין 1000 ₪ ל11,000 ₪. משקפי מולטיפוקל באיכות גבוהה כנראה לא יהיו זולים במיוחד, אך עליכם לחשוב אם זה יכול להיות פתרון יעיל עבורכם.

גבר

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא