מהו קוסם קומי?

קוסמים הם אנשים יוצאי דופן באופים, חלקם מצטיין גם בקומיות מופגנת וציניות שנונה המעצימות עוד את היכולות הבימתיות שלהם ואת המופע שהם מבצעים. מכיוון שקסמים נוגעים במקום של הבלתי מוסבר, של הלא הגיוני ואפילו של האבסורדי, יכול קוסם בעל יכולות קומיות להפוך את המופע שלו למופע מצחיק עד דמעות, שיכול להתחרות בכל מופע סטנד אפ טוב. אין מדובר במהלך קל לביצוע אולם, קוסם בעל יכולת קומית וחוש הומור מפותח, ישדרג מאוד את המופע שלו ומעמדו המקצועי, אם ישלב הומור במופע.

 

קוסם אילוזיות פחות אמן חושים יותר

אמני אילוזיות באים ממקום מעט טכני ומאוד וויזואלי, היכולות שלהם הן בעיקר בעמידה תיאטרלית על הבמה, ביצוע תנועות גדולות ופעולות פומפוזיות, לצד יכולת להפעיל ציוד תוך כדי מופע, באמצעותו מתבצעים כל קטעי האילוזיות ללא יוצא מן הכלל. על פי רוב, לאמן האילוזיות יהיה לפחות שוליה אחד, תלוי בגודל האילוזיות וגודל הבמה.

מנגד, אמני חושים הם אמנים שאינם נעזרים בציוד גדול והכוח המרכזי שמנתב את המופע שלהם הוא פיהם ויכולת הדיבור שלהם. אמני חושים העוסקים בעולם הטלפתיה, הטלקינזיס והקלוז אפ, מגיעים ממקום יותר ציני ובדרך כלל הם ניחנים בחוש הומור בריא. המופע של אמן החושים בנוי כך שיש הרבה מקום להומור וצחוק, כמעט כמו במופע סטנד אפ. קוסם לאירועים יכול וצריך להיות קומי כי אין כמו צחוק.

 

קטעי אנטי קליימקס

קטע קסמים של אנטי קליימקס מבוסס על הרעיון שיש ליצור מתח גדול, צפייה וסקרנות עזים, כדי שבסוף הקטע יהיה ניתן בהנפת גרזן, לחתוך את כל אלה עם פתרון מטופש, שיגרום לצחוק גדול בזכות הדיסוננס שנבנה לאורך הקטע בין המתח והרצינות, לבין הסיום הטיפשי והמפתיע. על פי רוב, מדובר בקטעים מצחיקים עד דמעות הנשענים על מה שהקהל רואה ואדם אחר אינו יכול לראות בגלל הצורה בה הוא יושב או עומד, מניפולציה מושלמת.

 

כיצד מתבצע מופע טלפתיה קומי?

מופע טלפתיה מצחיק מבוסס על היכולת של אמן החושים לשתול בתוך קטעי הטלפתיה אמירות מצחיקות, המתייחסות להתרחשות שקוראת בזמן אמת על הבמה. במקום לבצע קריאת מחשבות יבשה, כשרק היכולת שנתפסת כעל טבעית נמצאת במרכז, משלב אמן החושים אמירות מצחיקות הקשורות לקטע עצמו, למתנדב ולדברים שהוא אומר. אמן חושים מצחיק מפלרטט בקטע טוב עם הקהל שלו ומתוך הפלירטוט הזה יוצאים דברים מצחיקים שהוא אומר ועושה.

 

מצחיק לילדים

ילדים הם קהל מסוג אחר והקטעים שמצחיקים אותם בדרך כלל הם פיזיים כלומר, אמן שנתקל בקיר, אמן שמחליק על בננה וכו'. בעבר הרחוק, בימיו הגדולים של צ'ארלי צ'אפלין היה ההומור הפיזי הדבר האהוב ביותר והמצחיק ביותר כיום, ההומור מעט השתנה אבל לא בעולם הילדים, הם אוהבים את האלמנטים הפיזיים, שגורמים לדברים מצחיקים בעיניהם לקרות.

 

לסיכום

קוסם קומי הוא אמן מגוון, דינמי, ורסטילי, מאלתר ובאופן כללי מוכשר יותר. הדבר נכון לגבי אמני ילדים ומבוגרים כאחד. ככל שאמן גורם לנו ליהנות מיותר דברים שהוא יודע לעשות, כך ההנאה הכללית שלנו מהמופע שלו גדולה יותר.

קוסם קומי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מנטליזם מראה
אמן חושים – לא מה שחשבתם

מופעי מנטליזם, תתפלאו, אינם אטרקציה חדשה, למעשה הם כאן איתנו כבר משנות ה-80. אמני חושים מציגים תופעות מדהימות ומספקים סיבות טובות לקהל הצופים לתהות לגבי

קרא עוד »
קופסאת מתנה
4  רעיונות ליום הולדת 9?

אירוע יום ההולדת של ילדנו מאתגר מאוד אותנו ההורים מכיוון שמרגע שההחלטה על קיום מסיבת יום הולדת נפלה, אין דבר שאנו רוצים יותר מהצלחת האירוע.

קרא עוד »
פמוט 5 קנים
קנדלברה 5 קנים

אם אתם זקוקים לקנדלברה עם חמישה קנים, הגעתם למקום הנכון. הכתבה הבאה תתייחס לכל מה שרציתם לדעת על קנדלברות עם חמישה קנים, ותספק לכם מידע

קרא עוד »