מהו חדלון לפירעון וכיצד נוכל ליישם זאת?

חדלון לפירעון הוא מצב משפטי, אשר פשוטו כמשמעו – אדם לא יכול לפרוע את חובותיו ולכן הוא חדל מלעשות כן. מדובר על מצב שבו לכאורה לא ניתן לראות את האופק ונדמה כי אין יותר עתיד כלכלי בעקבות החובות הגדולים שהולכים ונערמים.

עם זאת, יש לדעת – ישנה תקווה! באמצעות המנגנון המשפטי של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי ניתן להגיע להסדרים שבהם לא כל החובות מוחזרים אך מבחינת המערכת המשפטית, לאדם אין חובות יותר. מדובר על הסדר משמעותי שיכול לאושש את האדם ולהעניק לו את האפשרות לבנות את עצמו מחדש.

במאמר זה יוסבר אודות ההסדר של חדלות פירעון, המטרות של ההסדר לצד האופן שבו ניתן ליישם אותו בפרקטיקה ובחיי היום יום.

מדובר על הסדר שנמדד ונתפר בהתאם למידותיו של אדם – היחס בין החובות שיש לו לגורמים השונים ובין היכולת שלו להחזיר סכומי כסף מסוימים (למשל באמצעות נכסים שהם מחזיק והוא יוכל לממש באמצעות מכירה).

 

מהי המטרה של חדלות הפירעון?

כאשר מצבו של אדם מוגדר בתור חדלות פירעון ונבנה לו הסדר חובות ייחודי לו יש לכך שתי מטרות המתקיימות במקביל. ראשית, הנושים השונים (האנשים שלהם הוא חייב את הכסף) יראו את החלק היחסי מן הכסף ביחס לחוב שלהם (ובכך יפרעו חלקית). שנית, חדל הפירעון יוכל לבנות את עצמו מחדש ובכך לתרום למשק בעתיד.

 

כיצד מתחילים ליישם את ההסדר?

הוצאת צו

כאשר מעוניינים להיות מוכרזים בתור פושטי רגל יש להוציא צו מבית משפט המורה על שינוי הסטטוס המשפטי. על מנת לעשות זאת אוספים את המידע הפיננסי על האדם, לרבות השאלה כיצד הגיע למצב זה, על מנת להכריע האם יוכל לעמוד בתנאים השונים של חדלות פירעון, בהתאם למטרות ההסדר.

 

איסוף מידע ובניית תוכנית

השלב הראשון הוא שבית המשפט ממנה אחראי שתפקידו להסדיר את חובותיו של חדל הפירעון. במסגרת תחומי האחריות שלו יוגשו אליו הבקשות השונות להחזרי חוב – אותן הוא ייבחן באומדן החוב ובפילוחיו בהתאם להוראות השונות של החוק (שמייצרות סדרי עדיפויות בין נושים שונים).

בדיקות החוב של האחראי הן מדויקות וכוללות מידע רב שיסייע ליצירת הסדר מדויק שיעזור לו לייצר אומדן כיצד יוכל להשיב חלק מחובותיו. ניתן להבין זאת על ידי הפוטנציאל של הנכסים השונים של חדל הפרעון ולפי התוכנית העסקית שיש לו.

על התוכנית לקבל את אישורו של בית המשפט – אשר מוודא כי מדובר בהסכם הוגן לשני הצדדים, הן לחדל הפרעון והן לנושים שלו, על מנת שכולם יפסידו כמה שפחות מן ההסכם.

לסיכום, על מנת להיות מוכרז בתור חדל פירעון יש להגיש בקשה לבית משפט, זו מלווה בהליכי בדיקה ובירור שונים שבסופם נבנית תוכנית החזר חוב הגונה שבה מוחזר חלק מן החוב וחלק נשמט.

להתייעצות וקבלת פרטים נוספים אודות חדלות פירעון – ניתן לבדוק כאן https://www.yml-law.co.il/עורך-דין-חדלות-פירעון-ושיקום-כלכלי.

 

 

פסיקה משפטית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא