מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין בכל הקשור לענייני הצבא?

בישראל הצבא הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, וסוגיות צבאיות יכולות להיות מורכבות ובעייתיות. במקרים של צורך בפטור משירות או פטור מילואים, זכויות בני ובנות זוג של משרתים, עריקות, או חקירת מצ"ח – כדאי לשקול התייעצות עם עורך דין.

 

חוסר התאמה למערכת הצבאית

הצבא לא מתאים לכל אחד, וגם בתוך השירות הצבאי ישנם סוגי שירות רבים ומגוונים שלא מתאימים לכל אחד. למרות שבשנים האחרונות נעשה מאמץ ליצור יותר התאמה בין חייל לתפקיד, חיילים עדיין יכולים למצוא את עצמם נופלים בין הכיסאות מבלי לתפוס את תשומת הלב של המערכת. מקרים כאלה יכולים להוביל לתסכול, קושי נפשי ואף לעריקות. כאשר אנחנו נתקלים במערכת שאטומה לצרכים שלנו כדאי להתייעץ עם בעלי ניסיון. לעורכי דין צבאיים יש היכרות עמוקה עם המערכת מבפנים, הם מכירים את המבוך הבירוקרטי הצבאי בצורה טובה. משרדים כדוגמת המסייעת – משרד עריכת דין המתמחה בדין הצבאי, יכולים לתת ייצוג וייעוץ שבעזרתם ניתן למנוע רבים מהתסכולים והקשיים שהתמודדות עם המערכת הצבאית מזמנת.

 

מערכת השיפוט הצבאית

כאשר אזרח בישראל הופך לחייל, הוא עובר להיות תחת סמכותו המוחלטת של הצבא, כלומר הצבא אחראי על כל אספקט בחייו. אחריות זאת כוללת את כל הזכויות שיש לחיילים וגם לבני זוגם, וגם אחריות על כל החובות. כאשר חייל מפר את חובותיו, או עובר עבירה, הוא עדיין חייל והוא עדיין תחת אחריות הצבא, כך שהצבא אחראי לחקור אותו, רשאי לעצור אותו ולשפוט אותו.

כולנו מכירים את הצבא, זאת מערכת ענקית וכמו מערכות ענקיות רבות ובטח מערכות צבאיות, היא יכולה להיות עיוורת ודורסנית. לצבא יש סובלנות נמוכה מאוד לעבירות משמעתיות ופליליות ולכן מערכת המשפט שלו יכולה להתנהל בקשיחות. התמודדות עם מערכת המשפט הצבאית יכולה להיות קשה ולכן כדאי מאוד לחייל שנמצא בהתמודדות כזאת, לדוגמה תחת חקירה של מצ"ח, להתייעץ עם עורך דין שיש לו מומחיות בנושא הדין הצבאי.

 

פטור ממילואים וזכויות משרתים

הצבא מקטלג את החיילים לפי סטטוסים שונים, לפיהם נקבע השיבוץ, אופי השירות, אופי שירות המילואים ועוד. פעמים רבות במהלך החיים, בטח אחרי שיצאנו לאזרחות, היכולות שלנו משתנות ואנחנו צריכים להתאים את הסטטוס הצבאי שלנו לזה האזרחי. במקרים כאלה יש צורך להתייעץ עם עורך דין שמכיר את רזי המערכת הצבאית ויוכל להשיג את שינוי הסטטוס או הפטור בצורה קלה.

 

סיכום

כאשר אנחנו עומדים מול מערכת בירוקרטית ענקית, אנחנו עלולים להיעלם כפרטים. לעיתים אנחנו נמצאים מול המערכת בקונפליקט בעקבות עבירה או חקירה, ולעיתים אנחנו צריכים לשנות את היחס של המערכת כלפינו. במקרים בהם אין לנו את הקשב של המערכת, בשביל להגיע ליעד שלנו, כדאי להיעזר בבעלי מקצוע שמכירים את המערכת מבפנים, לרבות הבירוקרטיה והנפשות הפועלות.

החוק הצבאי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא