לימודים אקדמיים באווירה חרדית – האם קיים דבר כזה?

אם פעם כמעט ולא ניתן היה לראות נשים וגברים חרדים באקדמיה – מגמה זו נמצאת כיום בעלייה מתמדת. רבים וטובים במגזר החרדי בוחרים לרכוש השכלה אקדמית ולפתח את עצמם מקצועית ואישית.

אחד החששות שמתעוררים בקרב הקהילה כשמדברים על לימודים במוסדות האקדמיים הוא המחסור באווירה חרדית – דבר שעלול להטריד רבים שמעוניינים לשמור על אורח חייהם הדתי והמסורתי. כיום מוצעים מספר מסלולים מותאמים לחרדים ולחרדיות, שמאפשרים להם ללמוד באווירה חרדית. אז מה זה בעצם אומר? קראו ממש כאן לפניכם.

 

כיתות מופרדות

ההתאמה הראשונה והמשמעותית שהמוסדות האקדמיים מבצעים עבור התלמידים החרדים שלהם הוא כיתות מופרדות. כך יש כיתה נפרדת של נשים וכיתה נפרדת של גברים, והם לומדים בשעות שונות- כך שהם לא ייתקלו אחד בשני.

דבר זה לא רק מאפשר לשמור על ערכי הדת, אלא גם מייצר פתיחות רבה בכיתה. נשים וגברים מרגישים הרבה יותר בנוח להשתתף בשיעור, לשאול שאלות ולעלות דיונים כשדבר זה מתקיים אך ורק בין נשים בלבד או גברים בלבד.

 

שמירה על הזהות החרדית

המסלולים השונים שמוצעים במוסדות האקדמיים מאפשרים לכל תלמיד ותלמידה לשמור על אורח חייהם הדתי. אם זה בהתחשבות בזמני התפילה, התאמת תכנים מסויימים אל הרגישויות של הציבור וכל דבר דומה- כך הלימודים האקדמיים לא באים על חשבון קיום המצוות ומאפשרים לכולם לטפח את הזהות החרדית שלהם.

 

חברות לכיתה – חברות לחיים

לא רק שהכיתות עצמן הן מופרדות בין נשים וגברים, הסטודנטים והסטודנטיות הנוספות שבכיתה הם גם כן נשים וגברים דתיים וחרדיים. דבר זה מאפשר לכולם ללמוד עם קבוצת השווים להם ובכך לייצר סביבה לימודית תומכת ומקדמת. זה מה שקורה למשל אצל חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות.

 

שילוב תוכן מעולם הדת

קיימים מקצועות רבים בהם ניתן להשתמש בדת ככלי עזר להעמקת הידע או טיפוח מיומנויות שונות. על כן מרצים רבים במוסדות הלימוד אוהבים לתבל את השיעורים שלהם בתוכן מעולם הדת, דבר שמחבר את התלמידים והתלמידות אל החומר הנלמד.

 

התאמת השעות ללוח השנה היהודי

לוח הזמנים האקדמי לא תמיד משתלב ביחד עם לוח השנה היהודי, אך במסלולים שמיועדים לחרדים ולחרדיות יש התחשבות בחגים, בימי הצום השונים וכדומה. כך לא תצטרכו לוותר על אחד למען השני.

 

צוות מרצות מותאם

צוות המרצים והמרצות מודע לרגישויות השונות של הציבור החרדי ועושה את כל מה שביכולתו כדי להתאים את עצמו אל התלמידים. לדוגמה, אם יש מאמרים באנגלית שנדרשים בתואר אך רוב התלמידים אינם דוברים אנגלית ברמה מספיק גבוהה בכדי להבין אותם- יהיה שימוש במאמרים חליפיים, בתרגום של המאמרים וכדומה.

 

ליווי לאורך כל הדרך

בגלל שהאקדמיה היא עולם חדש עבור תלמידים מהמגזר החרדי, בכדי לעזור להם במסע זה יש נציגים מטעם המסלולים שעוזרים להם בקשיים ובאתגרים השונים לאורך הדרך!

לימודים אקדמיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דפי צביעה
הכל על דפי צביעה לבנים

כאשר אנחנו נותנים לילדים שלנו דפי צביעה, אחד הדברים הכי חשובים הוא לבחור דפי צביעה שמתאימים להם. המבחר הגדול שיש לדפי צביעה אמור להפוך את

קרא עוד »