איך להתאים את הריצוף לחדרים

כל בית, דירת מגורים או מבנה עסקי, עובר מעת לעת תהליך שיפוץ והתאמה לצרכים ושימושים חדשים. בבתי מגורים הוא עשוי לכלול חלוקה מחדש של החלל הפנימי ובמבנים עסקיים – בשינויים ותוספות הנובעים משינויים באופי העסק והפעילות שלו.  בחלק ניכר מהמקרים השיפוץ כולל החלפת הריצוף בחדרים ובחללים השונים של המבנה. אילו סוגי ריצוף קיימים כיום? כיצד בוחרים את סוג הריצוף והצבע המתאים ביותר? (8 טעויות נפוצות בריצוף הבית) כיצד מבצעים התאמה בין צבע לבית לבין הסוג והצבע של הריצוף?

חלל לבן

סוגי ריצוף קיימים וההבדלים ביניהם

אם עד לא מכבר כללו סוגי הריצוף העיקריים בעיקר קרמיקה או שיש, הרי שכיום המצב שונה מאד ומגוון סוגי הריצוף הוא מרשים. למגוון הסוגים כאמור נוספו גם אריחי גרניט פורצלן, כמו גם ריצוף אבן טבעית. שני הסוגים האחרים של ריצוף נועדו בעיקר לשטחים גדולים – ריצוף בטון מוחלק ופרקט, שאף כי לא מדובר בדיוק בריצוף, הרי שהוא ממלא תפקיד זהה לתפקיד במרצפות. ריצוף שיש

ריצוף שיש: ריצוף מהסוג הזה הוא סוג הריצוף המוכר מזה אלפי שנים. השיש הוא חומר קל יחסית לעיבוד ובסיום תהליך הריצוף הוא יוצר מראה מרשים. ריצוף שיש מגיע במגוון רחב של גוונים, כאשר הוא יכול להיות מותאם למרבית הגוונים המקובלים של צבע לבית. זה המקום לציין שצביעת הבית מותאמת במרבית המקרים לגוון הכללי של הריצוף. במקרים רבים בוחרים בעלי הנכס לצבוע חללים שונים בתוכו בצבעים שונים, מה שגורם בהכרח לצורך להניח מרצפות מסוגים שונים ובצבעים שונים, במטרה לייצר התאמה מוחלטת. צבע הבית הוא אחד האלמנטים החזקים ביותר, ומשפיע מאד על המראה הכללי שמתקבל בסיום השיפוצים.(כמה פעולות שכדאי לבצע בזמן שיפוץ דירה).

ריצוף קרמיקה: מדובר למעשה בסוג היותר מוכר ונפוץ של ריצוף. כיוון שהקרמיקה מיוצרת בתהליך תעשייתי ואיננה חומר טבעי, ניתן לייצר אותה במגוון צורות וגוונים. מדובר בחומר עמיד יחסית ומתאים במקומות שהפעילות בהם משמעותית. גם את הקרמיקה ניתן להתאים לצבעים הכלליים שנבחרו למבנה.

ריצוף שיש, קרמיקה ובטון

בנוסף לריצוף השיש והקרמיקה, חשוב להזכיר כאן גם את ריצוף הגרניט פורצלן, שהוא סוג של קרמיקה משופרת. גרניט פורצלן עמיד ביותר לכימיקלים, מה שאיננו מאפיין בהכרח את הקרמיקה, ועשוי ליצור רושם רב. ריצוף הפרקט והבטון המוחלק סוגרים את הרשימה. מדובר כאמור בסוגים של ריצוף המתאימים לשטחים גדולים, בתוך הבית ומחוצה לו. מבין השניים האחרונים, ריצוף הבטון הוא איכותי ועמיד ומתאים יותר למזג האוויר בישראל. למרות מחירו הגבוה יחסית, מדובר בריצוף שנשמר היטב לאורך שנים. אחרון חביב הוא ריצוף אבן טבעית, שמבין כל סוגי הריצוף הוא אולי הקל ביותר להתאמה לצבעים משתנים במבנה.

ההתאמה של הצבע בבית או במבנה לריצוף מתבצעת בקלות יחסית ועל פי ההעדפות של בעלי הבית והדיירים בו. בחירת הצבע עשויה להיות מקומית ולהשתנות בין חל אחד למשנהו, או כללית בהתאמה לעיצוב הכללי של הבית. מומלץ להתייעץ בבעלי מקצוע על מנת לייצר את השילוב האולטימטיבי בין אסתטיקה ומעשיות הן בבחירת סוג הריצוף והן בבחירת צבע לבית.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא