כיצד להשתמש בכלי מעבדה בצורה בטוחה?

שימוש בכלי מעבדה חייב להתבצע בצורה הבטיחותית ביותר, וזאת לשלום כל העוסקים בדבר. כיצד נעשה זאת? כל הפרטים במאמר.

 

שימוש בציוד מעבדה – חשיבות מצילת חיים

כידוע מעבדה גם אם היא ממוקמת באוניברסיטה, ארגון או בית ספר היא מקום רגיש מאוד זאת לאור השימוש בחומרים אשר עלולים להיות דליקים ומסוכנים. לכן, חשוב מאוד לוודא כי כלי מעבדה בהם אנו משתמשים הם סטריליים ואנו משתמשים בהם בצורה הבטיחותית ביותר. לכן, אם אתם תוהים כיצד להשתמש בכלי מעבדה בצורה בטוחה המומחים של סאקלאב, החברה המובילה בישראל ל מעניקה לכם את כללי הברזל החשובים ביותר:

  • יש לעבור על כל כללי הבטיחות הנוגעים לעבודה המתבצעת – עבודה ע"פ כללי הבטיחות מבטיחה עבודה בטוחה ונעימה במידה ואכן מבצעים בתחילת כל פעולה חדשה קריאה חוזרת של הכללים וזאת על מנת לוודא כי השימוש בכלי מעבדה נעשה בצורה הנכונה והבטיחותית ביותר.
  • סימון כל הכלים וחיטוי – חשוב מאוד לבצע בעבודה עם כלי מעבדה חיטוי וסימון, זאת משום שאם אנו משתמשים בכלים כימיקלים חשוב מאוד לסמן אותם כך שכולם ידעו במה בדיוק מדובר בצורה ברורה, כמו גם לסמן אזהרה במידת הצורך אם מדובר למשל בכלי אשר עלול להתקלח. שמירה על סדר וחיטוי מבטיחה שימוש בטוח בכל כלי המעבדה.
  • החזיקו באופן קבוע במשקפי מגן – משקפי מגן הוא כלי מעבדה חשוב ביותר, זאת מאחר ובמעבדה לעיתים מתנהלים תהליכים כימים וביולוגים אשר עלולים לגרום לחשיפה לעיניים וכתוצאה מכך גם לנזק. על כן, כל שימוש בכלי מעבדה חייב להתבצע כאשר אתם מרכיבים משקפי מגן.
  • שטחים סטריליים – שטח העבודה במעבדה חייבים להיות נקיים וסטריליים, זאת משום שריבוי של חיידקים ותהליכים אשר מתרחשים במעבדה עלולים להזיק לבריאות. על כן, חשוב מאוד להקפיד על ניקיון בכל יום וזאת כדי להבטיח עבודה בטוחה עם כלים אשר עברו ניקוי, כך שבתהליך העבודה לא יהיה חשש מתקרית בטיחות כלשהי כתוצאה מאי ניקוי ראוי של המשטחים.
  • ביצוע תחזוקה שוטפת לציוד – על מנת לגרום לכך שהעבודה במעבדה תהיה בטיחותית חשוב מאוד לבדוק ולתחזק את הציוד איתו אתם משתמשים באופן תדיר, כאשר תוכנית התחזוקה השוטפת חייבת להתבצע באופן תדיר כך שאם אחד המכשירים התקלקל ניתן יהיה לוודא כי הוא יוחלף ובכך להימנע מאירועים לא נעימים אשר עלולים לסכן את השוהים במעבדה.
  • קיבוע ציוד באמצעות תפסניות – בכל שימוש בתהליך כימי חשוב מאוד לקבע את הציוד באמצעות תפסניות מתאימות, זאת במטרה למנוע הזזת חלקים עד לסיום התהליך. קיבוע הציוד באופן הזה מבטיח עבודה בטוחה ונעימה, זאת בהתאם לכללי הבטיחות.

כאמור, על מנת להשתמש בכלי מעבדה בצורה בטוחה חשוב מאוד להקפיד על מילוי כל כללי הבטיחות וזאת כדי למנוע נזק ברכוש/אדם.

 

בטיחות בציוד מעבדה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא