חופשה ללא תשלום שנגמרה בפיטורים – איך יודעים האם המהלך חוקי?

ישנם מקרים בהם חופשת החל"ת הזמנית עלולה להיהפך לפיטורים קבועים. כמעסיקים בעת ביצוע הפיטורים יש לוודא כי הם מתנהלים בהתאם לחוק על מנת שלא תהיו חשופים לתביעות בעתיד.

 

חופשה ללא תשלום מהי?

את תקופת החל"ת ניתן לסווג לפי שני סוגים. הסוג הראשון הוא חל"ת בו העובד לוקח חופשה ולא מקבל תשלום בעבורה. הסוג השני הוא מצב בו המעסיק כופה על העובד יציאה לחופשה ללא תשלום. בעוד הסוג הראשון מחייב את הסכמת העובד יחד עם הסכמת המעסיק, הסוג השני הינו כפייה הנכפית על העובד ללא רצונו. 

בין אם מדובר בחופשה כפויה ובין אם מדובר בחופשה מרצון, בזמן ימי החופשה, לא יקבל העובד שכר עבודה, לא יהיה זכאי לזכויות סוציאליות או לצבירת וותק. מנגד, לעובד מובטח כי בחזרה מהחל"ת ישוב לתפקיד בו עבד קודם היציאה לחופשה, או לחילופין לתפקיד דומה.

 

החזרה מהחל"ת

כאשר מעסיק מעוניין לסיים את תקופת החל"ת של העובד, באפשרותו לפעול באחת משתי הדרכים הבאות:

  1. החזרת העובד לתפקיד בו עבד טרם יציאה לחל"ת, או לתפקיד הדומה לתפקיד הקודם. שימו לב, במידה ויחליט המעסיק להציע משרה השונה מהמשרה הקודמת, הדבר עלול להיחשב כהרעה בתנאי העבודה. הרעה בתנאים מהווה עילה לעובד לטעון לפיטורים ותחייב את המעסיק במתן כל הזכויות הכרוכות בכך.
  2. ישנם מקרים בהם הוצאת העובד לחל"ת נובעת מקשיים כלכליים בהם נתקל המעסיק. לעיתים ההוצאה לחל"ת מאפשרת פתרון זמני לעסק עד שיתאושש. אך במקרים בהם העסק לא מתרומם, עומדת בפני המעסיק האפשרות לפטר את העובד. 

 

הליך פיטורים בזמן חל"ת או אחריה

כאמור, המעסיק אכן יכול לפטר את העובד בעת תקופת החל"ת או לאחריה. אולם, עליו לדאוג כי תהליך הפיטורים יהיה חוקי. פיטורים באופן לא חוקי עלולים לגרור בעקבותיהם השלכות משפטיות לא נעימות. לכן, בעת הצורך, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המומחה לדיני עבודה. https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה/פיטורים/פיטורים-שלא-כדין/פיטורים-שלא-כדין-לאחר-חלת/

 

אז מה קורה בהליך פיטורים?

ישנם מספר שלבים עליהם המעסיק צריך להקפיד בשביל לוודא את תקינות הליך הפיטורים:

 

שימוע

על המעסיק לזמן את העובד לשיחת שימוע, בה עליו להסביר לו מהי סיבת הפיטורים ולתת לו את ההזדמנות להגיב לטענות.

 

הודעה מוקדמת

המעסיק מחויב במתן הודעה מוקדמת לפיטורים. תקופת ההודעה המוקדמת תחושב כך שהיא תכלול יום אחד בתמורה לכל חודש בו עבד העובד אצל אותו המעסיק. חשוב לדעת כי לא מחשבים את התקופה בה שהה העובד בחל"ת לצורך חישוב תקופת ההודעה המוקדמת.

 

תשלום פיצויי פיטורים

לאחר כניסת הפיטורים לתוקף, על המעסיק להעביר לעובד את תשלום פיצויי הפיטורים להם הוא זכאי. גם במקרה זה יש לדעת כי לא כל תקופת החל"ת נכללת לקביעת הוותק.

חופשה ללא תשלום מהי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הַדפָּסָה
עד כמה הדפסה על PVC היא עמידה?

פיסקת פתיחה: כשמדובר בבחירת חומר הדפסה, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו עמידות ואריכות ימים. חומר אחד שבולט מבחינת עמידות הוא PVC (פוליוויניל כלוריד). הדפסה על

קרא עוד »
לשחק פוקר
הכירו את אתר פלאיפוקר

עוד לא מכירים את אתר פלאיפוקר, הסוכנות הרשמית של 7XL בישראל? אנחנו כאן בשבילכם. גם אם אתם חדשים לזירת משחקי הפוקר, וגם אם אתם שחקנים

קרא עוד »