זכויות ילדים לקויי ראיה – הכר את החוק

ילדים לקויי ראייה וכן הוריהם זכאים לזכויות המקנות להם סיוע, ליווי וסבסוד תשלומים עבור הילד. מטרת הזכויות הניתנות לילדים ולהוריהם היא לסייע ולהקל על ההורים בטיפול בילד עם הלקות. על מנת שתדעו לדרוש את מה שמגיע לכם, ריכזנו עבורכם מידע חשוב על הזכויות שמגיעות לכם.

 

התייעצו עם עורך דין

כאמור זכויות רבות עומדות לצידן של משפחות עם ילד בעל לקות ראייה, אך לא תמיד כל הזכויות יהיו רלוונטיות עבור כל סוג של לקות ראייה ויתכן שמשפחות יפספסו חלק מהזכויות המגיעות להן. מעבר לכך, גם כשאתם יודעים מהן הזכויות המגיעות לכם, לא תמיד תדעו איך ניתן לממש אותן וכיצד לדרוש אותן.

על מנת לוודא שתקבלו את כל מה שמגיע לכם, מומלץ להתייעץ עם קול הזכויות. המומחים של קול הזכות ילוו אתכם לאורך כל התהליך, יסייעו לכם להבין מה מגיע לכם ויכווינו אתכם בדרך למימוש הזכויות שלכם ושל הילד שלכם.

 

גמלת נכות

ילדים עם לקות ראיה לרוב יוגדרו כילדים בעלי נכות, ועל כן יהיו זכאים לגמלת נכות. מטרת גמלת הנכות היא לסייע להוריהם ולהם מבחינה כלכלית בכל ההוצאות השוטפות כרוכות בגידול ילד בעל לקות ראייה. כאשר מדובר בקטין אשר נמצא בחזקת הוריו, תועבר הגמלה לאחד מחשבונות הבנק של הוריו. על מנת לקבל את גמלת הנכות יש להעביר בקשה לביטוח לאומי ביחד עם פרטי חשבון הבנק, אבחנה של הילד, חוות דעת רפואית ומכתבי המלצה מגורמים מוסמכים.

 

הנחות וסבסודים

הורים לילדים בעלי לקות ראייה זכאים לקבל הנחות וסבסודים בתשלומים שונים, לרבות:

  1. נקודות מס.
  2. הנחה בתשלום חשבון חשמל.
  3. הנחה בתשלום ארנונה.
  4. תשלום מים – העלאת מכסת אספקת המים המוזלת.
  5. הנחה בחשבונות טלפון – לרבות חשבון טלפון, חשבונות התקנה ועוד.
  6. הנחה בטיפולים רפואיים – סבסוד ביקור אצל רפואה יועצת, ביקור במכונים רפואיים, טיפולים רפואיים ותרופות נדרשות.

 

שירותי רווחה, סיוע וליווי

ילדים בעלי לקויות ראייה והוריהם זכאים לליווי וסיוע מצד גורמי הרווחה. תפקיד גורמי הרווחה היא לדאוג שהילד מקבל את כל צרכיו, ללוות את הילד לאורך התפתחותו וללוות את המשפחה כולה.

עובד סוציאלי מטעם גורמי הרווחה יתלווה למשפחה ויסביר להם בנוגע לעתיד העומד בפניהם, האפשרויות הקיימות עבורם, ידריך לגבי צרכים נדרשים של הילד, ילווה את הילד והמשפחה מבחינה מנטלית וייתן מענה לכל בעיה נדרשת.

 

חינוך מיוחד

ילדים בעלי לקויות ראייה לא תמיד יצליחו להשתלב במסגרות החינוך הרגילות. על מנת לסייע להם ללמוד בצורה מיטבית ולהתפתח למרות הלקות, יוכלו לקבל מענה חינוכי הולם. אותם ילדים יוכלו ללמוד במסגרות חינוך מיוחד המונגשות עבור ילדים בעלי לקות ראייה. במידה וכן יצליחו להשתלב במסגרות חינוך רגילות אך יצטרכו ליווי וסיוע, יוכלו לעשות זאת.

ילדים לקויים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא