הכרה בפגיעה כתאונת עבודה בהתאם להוראות החוק

נפצעתם בדרך לעבודה? נפגעתם בזמן העבודה? החלקתם על רצפה רטובה? קיבלתם מכה כואבת מאוד בדרך לחדר האוכל? תאונות עבודה הן חלק מהשגרה היום יומית בישראל. למעשה, תאונת עבודה היא כל אירוע חריג שנגרם תוך כדי העבודה או בעקבות בעבודה.

 

נפגעי תאונות עבודה

לרוב, אזרחים רבים אינם יודעים תמיד מה הזכויות המגיעות להם. ישנם מקרים רבים שאנשים נפגעים תוך כדי עבודה, במהלך לפני או אחרי העבודה, וממשיכים הלאה ביום שלהם. במקרה הגרוע מבקרים אצל רופא ומבקשים כמה ימים מחלה. אך הם אינם יודעים שהם למעשה יכולים לקבל על כך הטבה מהמעסיק או מהמוסדות או פיצוי. לרוב לא מדובר בחוסר נעימות, אלא מחוסר ידע של הציבור או חוסר הבנה בין הקשר הסיבתי בין העבודה שלהם ובין התאונה שאירעה להם.

 

נפגעתם בעבודה – מה עושים עכשיו?

אחרי שהבנו יותר כמה חשוב להכיר בכך שיכול להיות שאירעה לכם תאונת עבודה, עליכם לעדכן קודם כל את המעסיק שלכם על הנסיבות ועל הנזק שנגרם לכם. במקביל לכך, רצוי להתפנות ולקבל את הטיפול הרפואי שמתאים בהתאם לנזקי הגוף שנגרמו עקב התאונה. פרט זה מאוד חשוב, כי מלבד המצב הבריאותי שלכם, חשוב מאוד שתעדכנו את הצוות הרפואי, בין אם זה האמבולנס, הפרמדיק, או אפילו האחות שמקבלת אתכם בחדר מיון, שמדובר בתאונה שנגמרה ומקורה הוא במקום עבודתכם.

לפי החוק, על המעסיק שלכם לדווח על מקרה של תאונת עבודה למוסד ביטוח הלאומי, בהתאם לכך, המוסד לביטוח לאומי יוכל להעניק לכם הכרה שאתם נפגעי תאונת עבודה. לאחר ההכרה בתאונה תוכלו לקבל את הכספים המגיעים לכם ממוסד ביטוח לאומי בהתאם להוראות החוק. במקרה ונפצעתם בתאונה ואינכם בטוחים אם מדובר בתאונת עבודה, או לכל שאלה אחרת, מומלץ להיוועץ בעורך דין. משרד עורכי דין פייפר כהן בעל ניסיון רב בתחום תאונות עבודה, ונשמח לעזור לכם בכל שאלה וייעוץ משפטי בתחום.

 

תאונת עבודה – מי משלם על כך

במקרה של רשלנות מצד המעסיק, תוכלו לקבל פיצויים מהמעסיק, אך תצטרכו להוכיח שאכן מדובר ברשלנות. בנוסף על כך תוכלו לקבל פיצויים מחברת הביטוח וגם ממוסד הביטוח לאומי בהתאם לפגיעה. לאחר הפגיעה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין ולא לפעול לבד מול ביטוח לאומי או מול המעסיק.

עורך דין מנוסה ימקסם את הסיכויים שלכם לקבל את הזכויות המגיעות לכם לפי חוק וגם יטפל בכל המכשולים הבירוקרטיים. במסגרת ליווי עם עורך דין מנוסה, יש אפשרות לבדוק על פוליסות וכיסויי ביטוחים שאינם יודעים עליהם, בכדי לקבל פיצוי כספי במקרה שנפגעתם מהעבודה.

 

לסיכום

בכדי למצות את הזכויות שלכם, מומלץ לפנות אל עורך הדין שיעמוד לצידכם בכל נושא התביעה. כך תוכלו למקסם את הסיכויים שלכם לקבל את הזכויות שמגיעות לכם, גם ממוסד ביטוח לאומי, חברות ביטוח ואם מדובר ברשלנות – גם מהמעסיק שלכם.

 

הכרה בפגיעה כתאונת עבודה בהתאם להוראות החוק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא