הכנה לפסיכומטרי עבור תלמידים עם לקויות למידה

תלמידים שאובחנו כלקויי למידה, עשויים לחוות חשש בכל הנוגע להתנהלות מול הבחינה הפסיכומטרית. הגורמים המוסמכים בתחום מכירים בקושי והם מאפשרים לתלמידים אלה לערוך את הבחינה באופן מותאם. הישארו כאן ותגלו איך הדבר בא לידי ביטוי? מי זכאי? ומה חשוב לדעת בנושא?

 

יש לכם לקות למידה? אתם יכולים להיות רגועים!

המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הוא הגורם האחראי על בחינת הפסיכומטרי. כאמור, גורם זה מכיר בתלמידים שזקוקים לתנאי בחינה שמותאמים לצרכים שלהם. לכן, אלה יכולים לעבור את הבחינה תוך שימוש בהתאמות שמקלות על המגבלה או הלקות שהם חווים. כאשר המטרה היא לעקוף את הקושי.

 

ההכנה לפסיכומטרי מתבצעת בהתאם ללקות

מכללות הפסיכומטרי בישראל מכירות בלקויות הלמידה השונות. כך שהן מאפשרות לתלמידיהן להציג בפניהן את האבחון שבידם. המרצה אחראי להעביר את תוכן הלימוד בהתאם לצרכי התלמידים ולשים לב שאלה מקבלים את תנאי הבחינה (על תרגולים כיתתיים) כפי שיינתנו בהמשך, במהלך הבחינה עצמה. נדגיש שיש מקומות לימוד מסוימים שמעניקים תשומת לב רבה לתלמידים עם לקויות למידה, מתוך הבנה שהם זקוקים להכלה, סבלנות ותשומת לב. שכן, זה ידוע שהשילוב בין ה – 3 מוביל בסופו של דבר לתחושת מסוגלות והצלחה. אם אתם רוצים להגיע להישגים גבוהים למרות הלקות, עליכם לפנות למכללת זינוק לחץ כאן ותקבלו את המידע הנחוץ לכם על המכללה שתעניק לכם את המעטפת הטובה ביותר.

 

אלה האישורים שתצטרכו להציג אם יש לכם לקות למידה

קבלת ההקלות בפסיכומטרי אינה מתרחשת סתם כך. עליכם להירשם תחילה לבחינה ולציין שיש בידיכם אבחון בתוקף. לאחר מכן, תצטרכו לצרף את המסמכים הבאים:

  • אבחונים שבוצעו בשנים עברו (חשוב לשלוח את כל האבחונים הקיימים, גם אם אלה בוצעו לפני כמה שנים)
  • שאלון למאבחן – המאבחן שלכם צריך לכתוב את חוות דעתו בכל הנוגע לתפקוד שלכם בכל הנוגע ללמידה
  • שאלון לנבחן
  • אבחון מקצועי שעברתם מעל גיל 16

 

רשימת ההקלות הקיימות

יש תלמידים שסוברים שההקלות שניתנו להם במהלך הלימודים בחטיבת הביניים והתיכון ישמשו אותם לבחינת הפסיכומטרי. אנחנו כאן כדי לעשות סדר בנושא ולציין שיש כמה הקלות שלא יכולות לבוא לידי ביטוי בעת הבחינה הסופית. מדובר למשל בשימוש במילון אלקטרוני, פטור על מענה משאלות מסוימות בבחינה, הסבר בעל פה של השאלות וסימון של התשובות הנכונות בחוברת של הבחינה. עליכם לדעת שיש 7 הקלות שמתאימות לבחינה הפסיכומטרית, כדי שתוכלו להיערך בהתאם:

  1. תוספת זמן
  2. שימוש במחשבון פשוט (לא מדעי)
  3. השמעה של פרקי הבחינה (באנגלית בלבד)
  4. קבלת טופס בחינה מוגדל, קבלת גיליון תשובות מוגדל
  5. תנאים פיזיים שמותאמים למגבלות רפואיות שונות
  6. בחינה ממוחשבת
  7. הפסקה קצרה בין חלקי הבחינה (אנגלית, עברית, מתמטיקה)

 

הידעתם? יש מועדי פסיכומטרי מותאמים

תלמידים שאובחנו כלקויי למידה, צפויים לעבור את הבחינה ביחד. שכן, יש מועדי בחינה מותאמים שמתקיימים (נכון לרגע כתיבת מילים אלה) בחודשים הבאים:

  • אפריל
  • יולי
  • דצמבר

חשוב לציין שהבחינות הללו מתקיימות בשפה העברית והערבית. ניתן להירשם לבחינה המותאמת באמצעות ערכה פיזית שנמכרת בחנויות הספרים הנבחרות. שימו לב, עליכם להגיש את הבקשה ולשלוח את המסמכים שהוצגו לעיל באמצעות הדואר, תוך שימוש בטופס ההרשמה.

 

השורה התחתונה

הכנה לפסיכומטרי עבור תלמידים עם לקויות למידה מתבצעת בהתאם לאבחון שברשותם. בשלב זה יש בידיכם את כל הפרטים הדרושים בנושא, כך שנותר לכם רק להירשם לבחינה כשלושה חודשים מראש, כדי שתוכלו להבטיח את מקומכם.

הכנה לפסיכומטרי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הַדפָּסָה
עד כמה הדפסה על PVC היא עמידה?

פיסקת פתיחה: כשמדובר בבחירת חומר הדפסה, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו עמידות ואריכות ימים. חומר אחד שבולט מבחינת עמידות הוא PVC (פוליוויניל כלוריד). הדפסה על

קרא עוד »
לשחק פוקר
הכירו את אתר פלאיפוקר

עוד לא מכירים את אתר פלאיפוקר, הסוכנות הרשמית של 7XL בישראל? אנחנו כאן בשבילכם. גם אם אתם חדשים לזירת משחקי הפוקר, וגם אם אתם שחקנים

קרא עוד »