מדוע הורים לילדים בחינוך מיוחד זכאים להחזרי מס?

להיות הורה זו אינה משימה פשוטה, ויש האומרים שמדובר על עבודה לכל דבר ועניין – עבודה שנמשכת 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ובעצם לעולם אינה נגמרת (או לפחות עד אשר הילדים כבר גדולים ויכולים לדאוג לעצמם). אמנם לכל הורה יש התמודדות עם קשיים שנקרים בדרכו, אך ישנן נסיבות שבהן הקושי במקרים רבים הוא אף גדול יותר, כמו במצבים בהם הילד נדרש ללכת למסגרות החינוך המיוחד עקב נכות או לקויות אחרות. האם הורה לילדים בחינוך המיוחד זכאי להחזרי מס?

 

מהם החזרי מס?

כל עובד במדינת ישראל מחויב לשלם מס בגין הכנסותיו, בין אם הוא עובד שכיר ובין אם עצמאי. עם זאת, מדינת ישראל קבעה מספר רב של מקרים ונסיבות בהם תשלום המס יהיה מופחת. אמנם במקרים אלו העובד יהיה זכאי להקלות במס, אך תצורת תשלום המס בישראל לעיתים גורמת לכך שעובדים אלו ישלמו תשלום מס רגיל במהלך שנת המס.

תשלום המס עבור כל עובד מתעדכן רק בסוף שנת המס, כך שלעיתים קרובות התשלום לא כולל שינויים שונים שחלו בחייו של העובד, אשר בגינן הוא זכאי להקלות מס, וכך בעצם העובד משלם תשלום מס גבוה מכפי שהוא אמור היה לשלם לאחר הקלות המס. במקרים אלו, העובד יוכל להגיש בקשה לקבל החזרי מס מהמדינה.

 

האם ישנם החזרי מס עבור הורים לילדים בחינוך המיוחד?

התשובה הפשוטה לשאלה זו היא – כן. מדינת ישראל קבעה החזר מס חינוך מיוחד, שלפיו הורים לילדים שלומדים במסגרות החינוך המיוחד יהיו זכאים להקלות מס, ולפיכך תתכן זכאותם גם להחזרי מס (כאמור, במידה והם שילמו תשלום מס גבוה מכפי שהם נדרשו לשלם).

החזר מס חינוך מיוחד ניתן בשל הכרת המדינה בכך שלהיות הורה לילד בחינוך המיוחד מזמן לא רק התמודדות רגשית ונפשית, אלא דורשת גם הוצאות כספיות והשקעה כלכלית שלעיתים קרובות אינה נדרשת עבור ילד שלומד בחינוך הממלכתי.

 

כיצד ניתן להגיש את הבקשה להחזרי מס?

את הבקשה להחזרי מס ניתן למלא באופן מקוון, אך יש להגיש אותה באופן פיזי לידי לשכת פקיד השומה הקרוב לאזור מגוריכם. אל טופס הבקשה עצמו יש לצרף אישורים ומסמכים שונים המעידים על זכאותכם להחזרי מס, וכאשר מדובר בהחזרי מס בגין החינוך המיוחד – יש לצרף גם אישורים רפואיים המעידים על מצבו הרפואי של הילד ועל הצורך שלו ללמוד בחינוך המיוחד (כמו למשל טופס 127, שהוא טופס רפואי שניתן על ידי רופא נוירולוג).

חשוב לדעת שניתן להגיש את הבקשה להחזרי מס גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית – אך עבור כל שנת מס יש להגיש טופס בקשה נפרד. במידה ותמצאו זכאים להחזרי המס, הסכום יועבר ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

 

הורה לילד עם צרכים מיוחדים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הנהלת חשבונות כפולה
מה זה הנהלת חשבונות כפולה

ניהול חשבונות יעיל ומדויק, מאפשר לעקוב בצורה מיטבית אחר ההוצאות וההכנסות של העסק ובהתאם, לערוך דו"חות, ניתוחים והשוואות, אשר יסייעו לקבל תמונת מצב מפורטת אודות

קרא עוד »
מחשבון
מחיקת חובות למוגבלים

חובות כלכליים יכולים בקלות להפוך לבור שחור שאי אפשר לצאת ממנו. ככל שהחוב ממשיך להתקיים, הוא צובר ריביות וקנסות שונות כתוצאה מכך, גם אדם אשר

קרא עוד »