מהן ההשלכות של חוסר איזון שרירים בכף הרגל

רופא אבחן אתכם לאחרונה כסובלים מחוסר איזון של שרירי כף הרגל?

חשוב שתדעו שמדובר במצב שמשפיע על אזורים שונים בגוף.

השרירים הם איבר מורכב, בשביל שהם יוכלו לפעול כמו שצריך, הם צריכים להיות שלמים, מאוזנים ובעלי מערכת עצבית תקנית.

מצב של חוסן איזון בשרירים של כף הרגל יכול לגרום לפציעות וכאבים באזורים שונים בגוף כדוגמא, גב התחתון, בירכיים, בברכיים ועוד.

 

איך אפשר לאבחן חוסר איזון בשרירי כף הרגל?

במצב זה, אפשר לראות שכל רגל מתפקדת באופן שונה. לרוב, רגל אחת יכולה להרגיש למטופל רפויה מידי או שמא, היא יכולה להרגיש קשה מידי, שיש בה מתח שרירי גבוה.
כדי לאבחן מצב של חוסר איזון שרירים, כדאי לפנות אל רופא אורתופד. הרופא יבצע עליכם מספר בדיקות. להלן כמה מהבדיקות האלו:

  • בדיקת סימטריה של עמוד השדרה

הרופא יבקש מכם לעמוד עם הגב כלפיו כאשר אתם עומדים ישר. הוא יבדוק אם הברכיים, הכתפיים והאוזניים שלכם נמצאים בקו ישר אחד עם השני.
במידה ויש חוסר איזון באחד או יותר מהאיברים, הרופא יסבור כי מדובר בחוסר איזון שרירים בכף הרגל שגורם למצב של חוסר איזון בשאר הגוף.

  • בדיקת דריכת כף הרגל

הרופא יבקש מכם להניח את כף הרגל על משטח קרטון רטוב או על חול קינטי (חול בעל תכונות רכות ונעימות) ויבחן את כף הרגל שלכם. במידה והוא יראה שנשארה תביעה של כל כף הרגל על המשטח, סביר להניח שהוא יאבחן אתכם כסובלים מרגל שטוחה, דבר המורה כי ישנה בעיה כלשהי.
במידה והרופא יראה תביעה של חצי רגל, הוא יאבחן אתכם כנראה כבריאים מהבחינה הזו.

 

  • בדיקת ברכיים

בבדיקה זו, הרופא יבקש מכם לעמוד למול כאשר כפות רגליכם מונחות על הרצפה. הוא יניח את הידיים שלו על כפות הרגליים שלכם וידחוף אותן כלפי מעלה וכלפי מטה. לאחר מכן, הוא יתשאל אתכם מה הרגשתם.
הבדיקה הזו מטרתה לראות האם יש רפיון באחת מכפות הרגליים. אם התנועה של אחת מכפות הרגליים היא רכה ומשוחררת לעומת השנייה, סימן שבכף רגל זו יש גמישות יתר. לעומת זאת, אם ישנה הרגשה חזקה בקצה התנועה של כף הרגל, סימן שהשרירים בה מאוזנים.

חשוב לטפל במקרים אלו כדי להגיע בסופו של דבר למצב של איזון שרירים מכיוון שההשלכות של חוסר איזון שרירים בכף הרגל עלול לגרום לכם לנפילות מרובות ובעקבותיהן, אתם עלולים לחוות פציעות שכדאי להימנע מהן מראש.
ההמלצה שלנו עבורכם, אם אתם סובלים מכאבים ברגליים או שאתם מרגישים שאתם צולעים בעת ההליכה, נופלים לעיתים קרובות מסיבה שאינה ברורה לכם ובאופן כללי מרגישים אי נוחות באזור כפות הרגליים, כדאי לפנות לרופא אורתופד שיבדוק אתכם.

רגליים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שולחן הכנת אוכל
תזונה נכונה ובריאות הנפש

בשנים האחרונות אנחנו נחשפים בכל פינה לעיסוק בתזונה ובריאות על סדר היום שלנו. נראה שהידע והמחקרים הנעשים בנושא עולים ועולים בשנים האחרונות וזאת בשל עניין

קרא עוד »