מהי ההגדרה של מחלה קשה?

פוליסת ביטוח מחלות קשות, היא בין הפוליסות הנפוצות ביותר בתחום הביטוחים הרפואיים. היא נועדה להבטיח רשת ביטחון כלכלית למבוטחים באמצעות פיצוי כספי מוסכם עם קרות האירוע הביטוחי. כאשר מגישים את תביעת הביטוח, יש לוודא מראש מהם תנאי וחריגי הפוליסה בכלל ומהי ההגדרה של מחלה קשה בפרט

 

מהו ביטוח מחלות קשות?

מחלות קשות יכולות להופיע לצערנו אצל צעירים ומבוגרים כאחד, כאשר מלבד ההשפעות על מצבו הבריאותי ותפקודו הפיזי של האדם, להתמודדות עם המחלה הקשה קיימים גם היבטים כלכליים, היכולים להשפיע גם על הסביבה הקרובה התומכת באדם החולה.

בכדי לצמצם את ההשפעות הכלכליות הנלוות למחלות הקשות, ניתן לרכוש פוליסת ביטוח למחלות קשות, אשר במקרה של גילוי המחלה הקשה, תעניק למבוטח פיצוי כספי חד פעמי, בערך מוסכם מראש (המשפיע בין השאר על תשלום הפרמיה החודשית לחברת הביטוח).

 

ביטוח מחלות קשות – תנאים והגדרות

בעוד שתהליך רכישת פוליסת ביטוח מחלות קשות נחשב לתהליך מהיר ופשוט למדי, הרי שתהליך התביעה למימוש הפיצויים המגיעים לנו, עלול להיות תהליך בירוקרטי ארוך ומתיש ולפיכך, מלבד גובה הפרמיה החודשית שאנחנו משלמים, חשוב לוודא מראש מהם התנאים וההגדרות הקיימות בפוליסה שרכשנו.

עבור האדם הממוצע, תנאי הפוליסה, לרבות הסייגים והחריגים המופיעים בה, מנוסחים בלשון משפטית שאינה ברורה דיה ולכן, לפני שפותחים בהליך תביעה בגין מחלה קשה, חשוב ומומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתביעות מול חברות הביטוח בכלל ובתחום מחלות קשות בפרט, על מנת לוודא שאכן קיימת עילה לתביעה ודרישת פיצויים בהתאם.

 

ההגדרה של מחלה קשה

לכל פוליסת ביטוח מחלות קשות, קיימות ההגדרות הספציפיות שלה להגדרת מחלות קשות, על פי אבחנה רפואית וכמוסכם בפוליסה. יחד עם זאת, המפקח על הביטוח קבע רשימה של מספר מחלות קשות אשר חייבות להיכלל תחת כיסוי הביטוח הבסיסי למחלות קשות, דוגמת מחלת הסרטן, אירוע התקף לב, שבץ מוחי, ניתוח מסתמי הלב, טרשת נפוצה ועוד.

במסגרת פוליסות הביטוח המורחבות, ניתן יהיה למצוא כיסויים נוספים והגדרות רחבות יותר למחלות הקשות וביניהן ניתן למצוא מחלות כמו סכרת נעורים, פרקינסון, אי ספיקת כליות, כוויות, השתלות איברים, מחלות ריאות ועוד.

 

האם ניתן לערער על החלטת חברת הביטוח?

דחיית התביעה על ידי חברת הביטוח היא דבר די שכיח, העלול להותיר את המבוטח להתמודד עם הוצאות כלכליות נכבדות, נוסף על ההתמודדות עם מצבו הרפואי. לא פעם, ניתן לערער על החלטת הדחייה של חברת הביטוח ובכדי לבצע זאת בצורה מיטבית, מומלץ לפנות בהקדם לעזרתו של עורך דין מחלות קשות.

 

לסיכום

במסגרת ביטוח מחלות קשות, המבוטח צפוי לקבל פיצוי כספי חד פעמי ועל מנת לממש את זכאותו, חשוב לבדוק מראש מהם התנאים וההגדרות של הפוליסה בכלל וכיצד הפוליסה מגדירה מחלה קשה בפרט. לצד ההרחבות וההגדרות השונות, המפקח על הביטוח קבע כי ישנן מספר מחלות החייבות להיכלל במסגרת הכיסוי הביטוחי הבסיסי.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא