האם נעלי ספורט מומלצות לתינוקות?

על פי מומחים רבים, רופאי ילדים ואנשי מחקר, טווח הגילאים להגדרת "תינוק" נע בין גיל אפס לגיל שלוש. יש הורים רבים שאת ילידיהם בני השנתיים ומעלה, תופסים כילד קטן ולא כתינוק משום שהוא כבר מפותח מאוד, מדבר באופן מלא ושוטף, עושה דברים שהם מעל למצופה ולדעתם הוא כבר ממש לא תינוק.

מאידך, יש הורים שילדיהם בני שנתיים פלוס ועדיין רואים אותו כתינוק משום שהוא עדיין לא עושה את מה שילדים בגילו עושים. לכן הכל עניין של גישה והתפתחות הילד.

 

"זה התחיל בזוג הורים עליזים וצעירים…"

יש הורים רבים שדוגלים בגישה שכל דבר צריך להיות טבעי וכל מה שלא הגיע עם הלידה והוא חיצוני, הוא לא הכרחי עד לשלב מסוים. תינוק, לא צריך לנעול נעליים עד לשלב שהוא ממש צריך או לפחות עד לסיטואציות שהוא צריך אותם כמו בגינה הציבורית שבה הוא איננו יכול להיות יחף מחשש שהוא חלילה ייפצע.

מצד שני ישנם הורים בגישה שונה והפוכה לחלוטין – אדרבה, התינוק צריך להתרגל לנעלים שייתנו לו תמיכה וכדי שתהיה לו יציבה טובה ובכלל שיתרגל לנעלים משלב מוקדם. הורים בגישה זו כבר נועלים נעלים לילדיהם עוד כשהם זוחלים. שתי הגישות נכונות ומובנות, גם דעת אנשי המקצוע הן חלוקות, חלק יטענו שזה ממש בסדר לא לנעול נעלים מגיל קטן בטח בסיטואציות שלא צריך אותם, ויש אנשי מקצוע שיטענו שדווקא זה חיוני מאוד ואפילו הכרחי.

 

כל ילד הוא עולם ומלואו

אם כן, כל ילד מתפתח בקצב שלו כך לדוגמא, יש תינוקות שמתחילים ללכת בגיל שנה ואפילו לפני כן ומרגע שבו הם יציבים כמעט במאה אחוז קיימת המלצה לנעלי ספורט לתינוקות כדי שאלו ייתנו להם תמיכה בכף הרגל הקטנטנה שלהם יבטיחו להם יציבות שרגליים יחפות לא יכולות לתת. אם כן אפשר להבין מכך שההמלצה היא כן לחכות עד שהתינוק יחסית שולט בהליכה והוא איננו מדדה אלא ממש הולך,- ולכן זהו השלב לכדאי לנעול לו נעלי ספורט.

 

לסיכום

תינוק שאיננו שולט היטב בהליכתו ועדיין הלכתו מהוססת וללא ביטחון כדאי לתת לו עוד קצת זמן ניסיון כדי שלפחות יתרגל לרעיון ההליכה. מהרגע שתינוק כבר שולט היטב בצעדיו שהיו עד אותו הרגע מהוססים, אפשר לקנות לו נעל מתאימה מתוך המלצה על נעלי ספורט לתינוקות באתרי האינטרנט השונים ומהורים מנוסים, בדגש על נעל רכה שתיתן לא את הביטחון, את היציבות ואת התמיכה שלהן הוא זקוק.

נעל ספורט תוכל להקנות לקטנטנים הרגלי הליכה נכונים, הרגלי ריצה טובים ובכלל עדיף שיתרגל לנעול נעלים שבסוף הם הקרקע הבטוחה של כולם, גם של הקטנים וגם של הגדולים. ואם עדיין לא החלטתם מה היא הנעל הנכונה כדאי לקבל חוות דעת והמלצה לנעלי ספורט לתינוקות מהורים שכבר עברו את התהליך והתנסו בנעלי ספורט לתינוקות של חברות שונות.

נעלי ספורט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא