מעדתי ברחוב נפצעתי – האם מגיע לי פיצויים?

ישנן תאונות שלא ניתן למנוע ולא משנה מהו מצבו הבריאותי או גילו של אדם. אפשר פשוט ללכת ברחוב ולמעוד ואחר כך להיות מרותק עם גבס במיטה, להיפצע קשה ואף לקבל דרגת נכות. האם מגיע למי שנופל ברחוב ונפצע פיצויים, ואם כן כיצד מקבלים אותם – על כך במאמר הבא.

 

נפילה ברחוב או בשטח ציבורי

נפילה ופציעה ברחוב, בקניון, בבריכה או בכל שטח ציבורי אחר יכולה להיגרם ממדרכה או משטח עם בורות, ליקויים או רטיבות. מספיק שהמנקה בשירותים של הקניון לא מניחה מחסום אזהרה כשהיא שוטפת את השירותים על מנת למנוע החלקה, והנפילה לא רחוקה מלהגיע.

ברחוב למשל, מספיק שהעירייה לא תחסום בזמן בור שאין לעבור מעליו או לא תתקן מדרכה עם מרצפות שבורות, האזור יהיה מועד לפורענות ולא משנה אם האדם בין 5 או בן 80. במקרים כאלו ואחרים ניתן להגיש תביעה לפיצויי נזיקין ועל אחת כמה וכמה תביעה לסיעוד. למידע נוסף על תביעות סיעוד הקליקו על הקישור.

 

נפילה ופציעה בדרך לעבודה

חשוב לציין שאם הנפילה והפציעה ברחוב מתרחשת בדרך לעבודה, במהלך העבודה או בחזרה מהעבודה, מדובר על תאונת עבודה שהפיצוי עליה יכול להגיע מהביטוח הלאומי כדמי פגיעה ודמי נכות או מהביטוח הפרטי לאובדן כושר עבודה. יש להוכיח שהנזק נגרם כתוצאה מהמחדל ברחוב ולהוכיח שהייתה רשלנות שהביאה לנזק הפיזי.

כלומר, אם הפגיעה קרתה ברחוב האחריות על הנזק היא של הרשות המקומית או העירייה ואם במקום אחר, האחריות היא על הבעלות של המקום.

 

איך מגישים תביעה לפיצוי עקב נפילה ופציעה ברחוב?

על מנת להגיש תביעה לפיצויים צריך כאמור להוכיח את הנזק והקשר שלו למחדל. לפיכך, מייד לאחר הפציעה יש לקבל סיוע רפואי בו מתועד המקרה בצורה מדויקת והמלצות להמשך טיפול. יש לשמור את כל הקבלות על הטיפולים הרפואיים והנסיעות אליהם. בנוסף, מאוד חשוב לתעד את אזור האירוע במצלמה ובאיסוף פרטי העדים שהיו נוכחים בשעת הפציעה.

הצילום עצמו צריך להיות מזוויות שונות. אם לא מצליחים לצלם ברגע הפציעה, יש לשלוח אדם אחר שיצלם בצורה מקצועית את המחדל באותה שעה שהאירוע קרה. דהיינו, באור היום או בשעות החשיכה ולצלם את עמוד התאורה הקרוב במידה והאירוע התרחש בלילה. דרך נוספת במקרה של בור למשל, היא למדוד את הקוטר והעומק שלו כדי לחזק את ההוכחות לתביעה.

 

פניה לעורך דין מתאים

לאחר פיתוח התמונות ואיסוף הראיות והחומר הרפואי יש לפנות לעורך דין התואם את תחום הפציעה. במידה והפציעה דורשת סיעוד יש לפנות לעו"ד בתחום הסיעוד. במידה ומדובר בפציעה בדרך לעבודה, יש לפנות לעו"ד תאונות עבודה. במידה והפציעה היא מחדל של גוף מסוים יש לפנות לעו"ד נזיקין. לסיכום, אל תחכו יותר מדי ופנו לייעוץ ראשוני.

נפצע

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא