האם חובה שהצוואה תיעשה בפני נוטריון?

צוואות הן נושא רגיש מאוד, שרוב האנשים לא אוהבים לחשוב עליהן. למרות זאת, מדובר במסמך חשוב מאוד שיש לדאוג ולהכין מראש. אז איך עושים את זה? והאם קיימת חובה לערב נוטריון בכתיבת הצוואה? במאמר זה נענה על השאלות החשובות בנושא כתיבת הצוואה.

 

כתיבת צוואה

הצוואה באה על מנת להסדיר מראש את חלוקת הרכוש וההון של אדם לאחר מותו. מדובר בטופס שהוא משפטי לכל דבר ועניין ולכן יש גם להתייחס אליו ככזה. הצוואה היא מסמך חשוב ביותר ויש צורך גדול באימותה. על מנת לדעת שהצוואה נכתבה בתנאים הולמים ושהיא אכן הוגנת ונכתבה תוך צלילות דעת ותוך שליטה מוחלטת על התוכן שלה, יש לדאוג כי היא אכן נחתמת על פי החוק.

קיימות מגוון דרכים לאמת את הצוואה, ולכל אחת את היתרונות והחסרונות שלה. במאמר זה נתמקד בצוואה הנוטריונית ונסביר מדוע היא נחשבת לאופציה טובה ועדיפה.

 

האם רק צוואה נוטריונית נחשבת?

באופן כללי, כל צוואה צריכה לעמוד בהגדרה שהוגדרה בחוק הירושה. צוואה יכולה להיות צוואה שנכתבה בכתב יד, צוואה שנכתבה מול עדים, צוואה שנכתבה בפני רשות (צוואה נוטריונית לדוגמא) וכן גם צוואה שנעשתה בעל פה.

הצוואה הנוטריונית אם כך היא לא חובה, אך בשל היותה צוואה שנעשית מול גורם משפטי מוסמך יש לה עדיפות על פני צוואות אחרות ורוב הסיכויים שמה שכתוב בה הוא מה שיקרה בפועל. לעומת זאת יותר קל להתנגד ולשנות צוואות שאינן בעלות תוקף משפטי.

 

יתרונות של צוואה נוטריונית

אז למה בעצם כדאי לכתוב צוואה נוטריונית? הצוואה הנוטריונית היא צוואה שהתקוף המשפטי שלה מחייב ביותר. בעצם מדובר בצוואה שאושרה על ידי גורם מוסמך ולכן הסבירות שהיא לא תתממש נמוכה מאוד, והמערערים יצטרכו להביא נימוקים והוכחות רבות על מנת לבטלה.

אם אתם רוצים שהצוואה תהיה כמה שיותר קבילה ואינה תגרום לעימותים או לבעיות בעתיד, כדאי מאוד לבצעה בנוכחות נוטריון שתפקידו לוודא כי הצוואה נעשתה כראוי וכן עונה על הקריטריונים הרלוונטיים.

כמו כן, נוטריון אשר מתמחה בצוואות יוכל לעזור לכם בהליך הכתיבה ולחדד שאלות או דברים שאינם מובנים, כמובן שתמיד עדיף לעבוד יחד עם בעל מקצוע מנוסה שיוכל להסביר לכם את כל ההליכים בנועם ובסבלנות.

 

מה המחיר של צוואה נוטריונית ועל פי מה הוא נקבע?

רבים מתלבטים האם לכתוב צוואה נוטריונית מחשש שמדובר בהוצאה כלכלית כבדה. המחיר של הצוואה הנוטריונית הוא לא מחיר גבוה במיוחד, והוא זהה בין נוטריון לנוטריון על פי הקביעה בחוק.

חתימה של אדם אחד על מסמך הצוואה תעלה 241 שקלים, וכל חתימה נוספת תגרור תשלום נוסף של 123 שקלים. מדובר במחיר המשתנה משנה לשנה ולכן כדאי לבדוק מראש את הסכום הרלוונטי כרגע.

עריכת דין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא