אני עצמאי – האם אני זכאי להחזר מס?

כל עצמאי יודע שישנם קשיים רבים בלהיות עצמאי בישראל ומדובר בדרך עקלקלה ובירוקרטית.  קושי מרכזי הוא בכמות המיסים – עליהם לשלם מס של 17 אחוז מע"מ, הפרשות פנסיה, מס הכנסה ותשלום ביטוח לאומי. ההוצאות הללו אינן פשוטות לעיכול ועצמאים רבים מרגישים כי הם מפסידים סכום כסף רב ממשכורתם על מיסים, סכום משמעותי שלא נלקח לשכירים. למרות תחושות ועובדות אלה, עצמאים רבים לא מכירים בכך שהם זכאי לקבל החזרי מס משמעותיים. על כל עצמאי להכיר את תהליכי המס הקשורים אליו ואת זכויותיו כדי להגן על עתידו הכלכלי. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על האם אתם כעצמאיים, זכאיים להחזר מס.

 

מהו גובה המס שעצמאיים משלמים בתחילת השנה ואיך הוא נקבע?

כדי להבין האם מגיע לכם החזר מס, בוא ונבין את תהליך תשלום המס של העצמאים לעומק. למעשה, עצמאיים משלמים את המס שלהם באופן מרוכז באמצעות פנקס מקדמות שנתי בתחילת כל שנת מס. לאחר מכן בסוף כל שנת מס על העצמאי להגיש דו"חות שנתיים בהם מפורטות כל הכנסותיו באותה שנת מס. את הדו"ח הנ"ל יש להגיש עד ה30.4 בכל שנה. לפי גובה ההכנסות המפורטות בדו"ח, מחושב הפער שקיים בין הכנסותיו לבין המקדמה ששילם. במידה והמקדמה עולה על הכנסותיו, הוא זכאי לקבלת החזר מס. לקבל מידע נוסף על החזרי מס לעצמאיים היכנסו לאתר – https://www.hagana.co.il.

 

באילו מקרים זכאיים עצמאיים להחזרי מס?

עצמאיים זכאי להחזרי מס בעקבות מגוון של מקרים וקריטריונים שחשוב לכל עצמאי להכיר כדי לוודא שזכויותיו לא נפגעות ושעתידו הכלכלי לא נפגע מהיותו עצמאי ולא שכיר. לפניכם מספר קריטריונים מרכזיים המזכים את העצמאי בהחזרי מס:

 

אי ניכוי מס מסכום ההפרשות לפנסיה

עצמאיים שמפרישים לעצמם פנסיה באופן עצמאי, מה שרוב העצמאיים אכן עושים, זכאיים לקבל ניכוי מס מההכנסות בגובה של 35% מגובה הסכום שמפורש לפנסיה. במידה וההפרשות לפנסיה לא נוכו ממס בחודש מסוים, יהיה זכאי העצמאי להחזר מס.

 

הכנסות שנתיות הנמוכות מן שיעור המקדמה

בתחילת כל שנה משלמים העצמאיים מקדמה באמצעות פנקס המקדמות השנתי. לאחר מכן בשנה שלאחר מכן עד ה30.4 מגיש העצמאי דו"ח הכנסות שנתי על השנה שחלפה. לאחר מכן מחשבים פקידי השומה את הפער בין המקדמה ששולמה לבין גובה סכום ההכנסות, ובמידה וקיים פער לפיו המקדמה ששולמה גבוהה יותר, זכאי העצמאי להחזר מס בהתאם לפער.

 

החזר מס עבור הוצאות מוכרות

רשות המיסים מאפשרת לעצמאים לקזז מאת ההוצאות שהוצאו עבור העסק לצורך הוצאות מוכרת עבור העסק, בהתאם לקריטריונים של ההוצאות המוכרות. יש לעיין ברשימת ההוצאות המוכרות.

 

כיצד עצמאי יכול לבקש החזר מס?

כל עצמאי שמעוניין לקבל החזר מס ועומד בקריטריונים המתאימים יכול למלא טופס 1301 – ה שנקרא דין וחשבון על הכנסות. את הטופס יש להגיש באופן מקוון באתר רשות המיסים או באופן ידני בלשכת פקיד שומת המס. במידה והכנסות העצמאי אינן עולות על 60,000 ₪ בשנה הוא יכול להגיש טופס מקוצר שמספרו הוא – 137.

אילוסטרציה של אדם ממושקף מראה גרף צמיחה חיובי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הנהלת חשבונות כפולה
מה זה הנהלת חשבונות כפולה

ניהול חשבונות יעיל ומדויק, מאפשר לעקוב בצורה מיטבית אחר ההוצאות וההכנסות של העסק ובהתאם, לערוך דו"חות, ניתוחים והשוואות, אשר יסייעו לקבל תמונת מצב מפורטת אודות

קרא עוד »
מחשבון
מחיקת חובות למוגבלים

חובות כלכליים יכולים בקלות להפוך לבור שחור שאי אפשר לצאת ממנו. ככל שהחוב ממשיך להתקיים, הוא צובר ריביות וקנסות שונות כתוצאה מכך, גם אדם אשר

קרא עוד »