איך תדעו שצריך לבצע בדיקת רעש?

רעש ממושך או רעש חזק במיוחד, כבר ידועים כיום ככאלה שפוגעים מאוד ברמת החיים של האנשים שנמצאים בסביבתם. לעיתים קרובות רעשים אלה גם עלולים לגרום לנזק רפואי משמעותי למי שחשוף אליהם. לכן בישראל ישנו חוק שמטרתו היא התמודדות עם נזקי רעש בסביבת מגורים ובמקומות העבודה השונים. אבל מתי צריך להזמין בדיקת רעש? 

 

מהי בדיקת רעש ואיך מבצעים אותה?

בדיקת רעש היא בעצם מדידה של כמות הרעש במקום מסוים למשך תקופת זמן מסוימת. מקובל לחלק את הרעש הנמדד לשני סוגים עיקריים. הראשון הוא רעש נישא, רעש זה הוא הקול שעובר באוויר ובדרך כלל מגיע ממערכות קול ייעודיות, מקולות אנשים או מרעשים של מכשירי חשמל שונים.

סוג הרעש השני הוא רעש הולם, רעש זה עובר בחומרים מוצקים ובדרך כלל נוצר כתוצאה מבעיה מבנית בדירה או במשרד המדוברים. ניתן לבצע בדיקת רעש למשך זמן קצר במקרה של רעשים ברורים ורציפים, או למשך זמן ארוך יותר של עד מספר שבועות במקרים שלא ברור לחלוטין מהיכן מגיע הרעש.

בדיקת רעש

בדיקת רמת רעש לבית מגורים פרטי או בניין

ישנן שלוש סיבות עיקריות להזמנה של בדיקת רעש לאזור מגורים. רעש שמפריע לרמת החיים של הדיירים ומגיע מגיע ממקור חיצוני, רעש מפריע שמגיע ממקור פנימי לאזור המגורים (בדרך כלל נובע מבעיות בנייה במתחם) או במקרים שדיירי הבניין מעוניינים לבדוק האם הרעש שהם מייצרים עובר על החוק. בכל אחד מהמקרים האלה יש צורך בהזמנה של בדיקה שונה ולאורך זמן שונה. אפשר לקבל את סוג הבדיקה הזאת כחלק מבדיקת בדק בית כללית.

 

בדיקת רמת רעש לחנות, עסק או משרד

בדיקת רעש למקום עבודה מסוג זה או אחר, מתבצעת בדרך כלל מסיבות דומות להזמנה של בדיקת רעש למתחם מגורים. חשוב לשים לב לכך, שעסקים שעוברים על חוקי הרעש במדינה יכולים לספוג קנסות גבוהים יותר בשל כך, ולכן חשוב להקדים תרופה למכה ולבדוק כבר מבעוד מעוד שהרעש שבית העסק שלך מייצר לא עובר את רמת הרעש המותרת בחוק, שהיא 50 דציבלים במהלך היום לרעש ארוך.

בדיקת רעש

מהו המחיר של בדיקת רמת רעש?

עלות של בדיקת רעש משתנה בהתאם לסוג הבדיקה הנדרש ולאורך הבדיקה. בדרך כלל בדיקה שכזאת עולה לא פחות מאלפיים שקלים, ועלותה גם יכולה להאמיר בהתאם לקריטריונים שונים. חשוב לבדוק שמודד הרעש שהזמנתם לשם הבדיקה הוא בעל מקצוע מיומן, ושיש לו את כלל הציוד לצורך ביצוע הבדיקה בצורה מדויקת.

 

מתי צריך לבצע בדיקת רמת רעש? – סיכום

רעש ומפגעי רעש הם אחת הבעיות של העידן המודרני. בישראל כשליש מהפניות למשטרה נעשות בשל רעש גבוה. בדיקת רעש היא אחת הדרכים המסייעות להתמודד עם מפגע זה. אם בסביבת המגורים או העבודה שלך ישנו רעש חזק ולאורך זמן, חשוב מאוד להזמין בדיקת רעש לשם איתור וטיפול בבעיה.

בדיקת רעש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הַדפָּסָה
עד כמה הדפסה על PVC היא עמידה?

פיסקת פתיחה: כשמדובר בבחירת חומר הדפסה, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו עמידות ואריכות ימים. חומר אחד שבולט מבחינת עמידות הוא PVC (פוליוויניל כלוריד). הדפסה על

קרא עוד »
לשחק פוקר
הכירו את אתר פלאיפוקר

עוד לא מכירים את אתר פלאיפוקר, הסוכנות הרשמית של 7XL בישראל? אנחנו כאן בשבילכם. גם אם אתם חדשים לזירת משחקי הפוקר, וגם אם אתם שחקנים

קרא עוד »