איך לקבע שמשיה בחצר הבית

באופן כללי, מקובל ששמשיה תהיה ממוקמת רק בבתים פרטיים, בהם יש חצר או גינה גדולה, בהן ניתן לשבת באוויר הפתוח וליהנות מהבריזה הנעימה.

אולם, גם בבנייני מגורים, שבהם יש מרפסות, יושבים לעיתים בפינת הישיבה הממוקמת במרפסת.

בהקשר זה, שמשיה עשויה להיות פונקציה חשובה מאוד ואף להוות תוספת מעוצבת אשר מעניקה למרפסת או לגינת הבית – עיצוב יפה ומרהיב.

אם מדובר במרפסות סגורות, כמובן ששמשיה תהיה מיותרת, למרות שיש מקרים בהם השמש מצליחה לחזור גם דרך החלונות ואז לשמשיה בהחלט יש תפקיד מהותי בהענקת מחסה מפני קרני השמש המסנוורות.

 

סוגי שמשיות

כיום, קיים מגוון די רחב של שמשיות אשר שונות אחת מן השנייה, מבחינת הצורה שלהן ומבחינת המיקום של העמוד שתומך בהן. יש שמשיות בצורה של אליפסה, מלבן למשל. גם דרכי הצבתן הינן מגוונות, כאשר חלק מהשמשיות ממוקמות בצורה אלכסונית ואילו אחרות בצורה ישרה. בניגוד לשמשיות שהיו קיימות בעבר, רוב השמשיות הנמכרות כיום עשויות מחומרים עמידים ובטיחותיים מאוד. בנוסף, הן קיימות גם בגדלים שונים, כך שכל אחד יוכל למצוא את השמשייה שמתאימה לו. כשמדובר בשמשיות שקוטרן קטן, בד"כ העמוד שתומך בהן יהיה סטנדרטי. אולם, לשמשיות גדולות, בקוטר של 5 מטר ומעלה, יהיה עמוד תומך חזק ויציב במיוחד, בשל היותן מאסיביות וכבדות יותר. העמוד יהיה עשוי בד"כ מתכת או אלומיניום וכמו כן, גם בד השמשייה לרוב עשוי מחומר חזק (בד"כ מפוליאסטר).  על מנת שהשמשיות יעמדו באופן יציב וחזק, בד"כ מחובר בסיס לתחתית העמוד שלהן, אשר עשוי אף הוא מחומר חזק במיוחד, על מנת שיהיה אפשר לקבע אותו לאדמה. הוא למעשה מהווה את החוזק והיציבות לשמשיה עצמה.

 

 

דרכים לקבע את השמשייה

למעשה, שמשיות זקוקות לעיגון לקרקע, אשר מהווה את הבסיס עליהן הן עומדות. ככלל, בסיס העמוד עשוי להיות מגרניט, מבטון, ממתכת מאבן ועוד.

ניתן לפרט כמה דרכים אופציונליות שעשויות לסייע בקיבוע השמשייה בחצר:

  1. שמשיה גדולה מאוד בדרך כלל תהיה מחוברת לבסיס מתכת שאותו ניתן לחבר לרצפת החצר באמצעות ברגים.
  2. שמשיה קטנה תהיה מחוברת לעמוד אשר נתמך בבסיס חזק היושב על הקרקע.
  3. שיטה נוספת לקיבוע השמשייה – היא ע"י בסיס ממתכת המחובר לאדניות אשר אמורות להקנות לו כובד שיתרום לחוזק ולפיכך ליציבות.
  4. אפשרות נוספת היא להוסיף כמה בלטות כבדות אשר אמורות לשבת על בסיס השמשייה ובכך לקבע אותה.
  5. אם מדובר בשמשיה עם עמוד צד (אשר מחובר לשמשיה בצידה ולא באמצע) אזי את הקיבוע עושים בעזרתו ובעזרת עמוד אופקי נוסף שעליו תלויה השמשייה.

 

לסיכום

השימוש בשמשייה כפתרון מחסה והצללה הינו נפוץ ומשמש אנשים רבים במהלך כל ימות השנה. בהקשר זה, שמשיות אשר מיועדות לחצר הבית, מיוצרות כיום במגוון צורות וגדלים ובדרך כלל הן נתמכות ע"י מוט אשר מחובר לבסיס חזק שבאמצעותו ניתן לבצע קיבוע לשמשייה.

 

פינת ישיבה מוצלת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא