איך להתאים בגד לגוף שלך: המדריך המלא

בגד חייב להתאים למבנה הגוף, להעדפות האישיות וכמובן לאופן השימוש. בנוסף, קיימים הבדלים בין הטיפים לגברים ונשים וחשוב לוודא שרוכשים בגד איכותי שעשוי חומרי גלם מתאימים. אז מאיפה מתחילים? הנה המדריך המלא.

 

כל מה שצריכים לדעת על בגדים

התאמת בגד לגוף היא מיומנות שמשפרת את הנוחות והסגנון. אצל נשים, התהליך מתחיל בהבנת מבנה הגוף. ישנן מספר קטגוריות של מבנה גוף המצוינות לעתים קרובות בעולם האופנה: אגס, תפוח, שעון חול ומלבן. לגוף בצורת אגס יש ירכיים רחבות יותר בהשוואה לכתפיים, גוף בצורת תפוח הוא עגול יותר באמצע, שעון חול כולל מותניים מוגדרות עם ירכיים וכתפיים מאוזנות, וצורת מלבן מאופיינת בהבדל קטן בין מותן, ירך וכתף.

כל מה שצריכים לדעת על בגדים

כל גוף והבגד שלו

לגוף בצורת אגס, יחמיאו חצאיות ושמלות בקו A שמתרחבות בעדינות מהמותן. עבור אלה עם צורת תפוח, בגדים שמתלפפים ברפיון על החלק האמצעי הם לרוב נוחים ומחמיאים. לשם השוואה, גזרה בצורת שעון חול יכולה להיות מודגשת עם בגדים שעוקבים אחר הקימורים מבלי להיות צמודים מדי.

עבור גוף בגזרת מלבן, יצירת קימורים היא המפתח. ניתן לעשות זאת עם חולצות צווארון שמוסיפות נפח לאזור החזה. סלסולים ושכבות יכולים גם הם לתרום לאפקט זה. בחירה בחלק תחתון כמו מכנסיים מתרחבים, יכולה ליצור אשליה של קימורים נוספים.

 

איך יודעים שמדובר על בגדים איכותיים?

רשת כגון H&M אונליין למשל יכולה לסייע למצוא את הבגדים באופן מסודר ועם התחייבות לאיכות גבוהה. מתוך הקטלוג של הרשת לומדים למשל שבגד לא צריך להימתח בחוזקה על פני הגוף או להיתלות בצורה רופפת מדי. כמו כן, התפרים, במיוחד אלה שעל הכתפיים, צריכים להתאים לקווים הטבעיים של הגוף. אורך השרוולים והמכנסיים הוא שיקול נוסף, כי הם צריכים להגיע לנקודה הרצויה על היד או הרגל מבלי להתרופף או להימתח יותר מדי.

איך יודעים שמדובר על בגדים איכותיים

ומה לגבי גברים?

בדרך כלל ניתן לסווג את גופם של גברים לכמה צורות: אליפסה, משולש, מלבן ומשולש הפוך. כך לדוגמא בגדים היוצרים קו אנכי כדוגמת מכנסיים ישרים וחולצות עם פסים אנכיים, יכולים להיות בעלי אפקט הרזיה. מבנה גוף משולש מאופיין בכתפיים ובחזה צרים יותר מהמותניים והירכיים. כדי לאזן את הצורה הזו, גברים יכולים ללבוש ז'קטים עם כתפיים מובנות ובגדים עם פסים אופקיים לרוחב החזה.

זה מוסיף רוחב לפלג הגוף העליון, ויוצר מראה מאוזן יותר. לבעלי גוף מלבני, ההמלצה היא לבחור ז'קטים עם כתפיים רחבות, בעוד עבור בעלי מבנה גוף משולש הפוך עדיף להימנע מהוספת נפח נוסף לפלג הגוף העליון.

 

לסיכום

התאמת בגדים היא מיומנות שדורשת תשומת לב והבנה כיצד אלו יכולים לשפר את המראה. עם הקשבה להנחיות הנכונות, אנשים יכולים לבחור ולהתאים בגדים שמרגישים טוב וגם נראים טוב.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא