איך לבדוק זכאות לפטור ממס הכנסה?

כל המידע שנוגע למס הכנסה מקוטלג אצל אזרחים רבים במחשבה במגירה דמיונית שכתובה עליה הכותרת – "בירוקרטיה – לא לגעת". אם הגעתם לכאן, כנראה עברתם את המשוכה והחלטתם שהגיע הזמן לנסות ולבדוק את הזכאות שלכם לפטור ממס הכנסה למרות המורכבות שקיימת בנושא. הישארו אתנו ותגלו איך תוכלו לבדוק את הזכאות שלכם בקלות ומבלי להתעסק בבירוקרטיה מיותרת.

 

האנשים שמאחורי המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את האופן שבו תוכלו לבדוק את הזכאות לפטור, כדאי שנציג בפניכם את האנשים שעומדים מאחורי המילים הללו. המדריך הנוכחי רואה אור לאחר שהסתייענו בגורמים הבאים:

  • עורכי דין
  • עובדים סוציאליים
  • עובדים מטעם המוסד לביטוח הלאומי
  • פקידי שומה

אנו מוכרחים לציין שגם אנחנו, כותבי המדריך, משתדלים להימנע מהתעסקות עם בירוקרטיה מסובכת. לכן, היה חשוב לנו לקבל את המידע מגורמים מוסמכים שיציגו בפנינו את ההליך מראות עיניהם (וכך היה). בשורות הבאות תקבלו את כל המידע הנוגע לבדיקת הזכאות שלכם מהגורמים שמכירים את התחום מקרוב מאוד.

 

איך לבדוק זכאות לפטור ממס הכנסה – אפשרות מספר 1

אם אתם רוצים לבדוק את הזכות שלכם לקבל פטור ממס הכנסה בקלות ומבלי להתעסק בכלל עם גורמים בירוקרטיים, אתם יכולים פשוט לפנות אל חברות שבודקות את הזכויות שמגיעות לכם. זו הדרך הקלה ביותר. אם תבחרו באפשרות זו, אתם פשוט תצטרכו לפעול לפי ההנחיות של המומחים שבחברה. הם יכוונו אתכם לאורך כל הדרך. החל משלב בדיקת הזכאות שלכם ועד השלב הסופי שכולל את קבלת הפטור המיוחל.

 

איך לבדוק זכאות לפטור ממס הכנסה – אפשרות מספר 2: השלב הראשון

באפשרות זו, אתם תצטרכו לבדוק באופן עצמאי את הסיכוי שלכם להיות זכאים לקבלת הפטור. אנו נקצר לכם את ההליך ונציין בפניכם שאם אתם עומדים באחד הקריטריונים הבאים – אתם זכאים לקבלת פטור זה:

  1. אם יש לכם תעודת עיוור
  2. אם יש לכם מעל 90 אחוזי נכות
  3. אם יש לכם מעל 89 אחוזי נכות משוקללים

 

 איך לבדוק זכאות לפטור ממס הכנסה – אפשרות מספר 2: השלב השני

אם אתם עומדים באחד הקריטריונים שהוצגו בפניכם קודם לכן, אתם יכולים לאסוף את המסמכים שמוכיחים על כך, להוריד את טופס 1516 מהרשת ולמלא אותו. לאחר שיהיו ברשותכם את כל המסמכים הללו, אתם יכולים להגיש אותם אל פקיד השומה שנמצא בסמוך אל מקום מגוריכם. לאחר שתבצעו זאת, תצטרכו להמתין לקבלת התשובה בנושא (כלומר – קבלת ההודעה שתאשר את הזכאות שלכם לקבלת פטור ממס הכנסה).

 

כמה מילים לקראת סיום

כעת ידועים לכם כל השלבים לבדיקת הזכאות לפטור ממס הכנסה, כך שכעת, נותר לכם רק ליישם את השלבים הללו (של אפשרות 1 או 2 לבחירתכם) ולקבל את התוצאה המיוחלת שתחסוך לכם לא מעט כסף. מאחלים לכם המון בהצלחה בהליך.

פטור ממס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא