האם מתאים לך ללמוד עריכת דין?

כל אחד מאיתנו מגיע במוקם או במאוחר ליום שבו הוא עומד מול המראה ושואל את עצמו את השאלה: במה אני ארצה לעבוד בתור אדם מבוגר. יש אומנם אנשים שכבר מגיל צעיר יודעים להגיד שהכיוון יהיה רפואה או אומנות, אך אחרים מוצאים את עצמם חושבים וחושבים, נוסעים לטייל בכל העולם ועדיין חוזרים ללא תשובה.

זה נשמע לך מוכר וגם אתה מתחיל לחשוש שלא תמצא את הכיוון שלך? אם כך, נסה לחשוב מה אתה באמת אוהב בחיים ואיזה כוחות באמת מניעים אותך. אם גם אתה, כמו לא מעט אנשים אחרים, תגלה שהרצון לעזור לאחרים חזק ממך, יכול להיות שללמוד עריכת דין זה הפתרון הנכון לך.

להיות עורך דין זה אומר אומנם להתמודד עם משפטים, הסכמים ולא פעם ויכוחים ותככים, אך מצד שני, זה גם אומר לעזור למי שזקוק לך באמת. לייצג מול המדינה אנשים שזקוקים לעזרה ולגרום לכך שהם באמת יקבלו את מה שמגיע להם, מה שאומר שיש גם הרבה מאוד אידיאולוגיה בתוך התחום הזה.

 

ללמוד משפטים

איפה כדאי לך ללמוד?

האמת היא שהיום יש כבר לא מעט מקומות שבהם אתה יכול ללמוד עריכת דין ולכן בהחלט אפשר להבין את הדילמה שלך. יש אנשים שיבחרו ללמוד במקום שבו תנאי הקבלה הכי נוחים ואילו אחרים דווקא ינסו להתקבל למוסד ששמו הכי נחשב בתחום הזה. ואתה? מה יכול להיות רלוונטי יותר עבורך? והאם יש לך ציונים טובים שבעזרתם תוכל להתקבל לכל מוסד לימודים?

שים לב, בין היתר, לשאלה מה אתה מצפה לקבל מהלימודים עצמם. כלומר, האם המטרה היא לקבל את תעודת הסיום ולראות שבסופו של דבר אתה עורך דין שיכול לעבוד במשרד מצליח כמו למשל אורדן עורכי דין? או שאולי אתה רוצה לקבל את הטוב ביותר ולדעת שאתה שומע הרצאות מפי אנשי המקצוע המומחים והמוכרים ביותר בתחום? שווה לבדוק מיהם המרצים ולראות שבחרת נכון כי אם אפשר ללמוד מאנשים שאתה מעריך מאוד מבחינה מקצועית, מדוע שתוותר על כך?

 

כמה יעלו לך הלימודים?

רוב האנשים לא יכולים לחשוב על לימודי עריכת דין, או על לימודים בכל תחום אחר, ולא לחשוב על המחיר כי בסופו של דבר לא אצל כולנו ההורים יכולים לעזור עם מימון הלימודים הגבוהים. לכן בהחלט כדאי לך לבדוק לאיפה אתה פונה, כמה זה עולה והאם יש לא מעט אפשרויות להוזיל את שכר הלימוד במקום שבו אתה חושב ללמוד? האם אתה מאמין שככל שאתה משלם יותר בית הספר שבו תלמד הוא גם יותר טוב? או שאולי אתה מעדיף לנסות לשלם כמה שפחות?

שים לב שכדי להיות עורך דין אתה צריך גם לעבור, כמובן, את הבחינות של לשכת עורכי הדין כך שאין ספק שלבחור במקצוע הזה זה לבחרו באתר רציני. מצד שני, כל מי שלמד את התחום ועובד בימינו בתור עורך דין, יכול לומר לך שיש פנים מאוד מעניינות לעבודה הזאת. תוכל לבחור באיזה תחום תרצה לעשות התמחות ולאט לאט, עם השנים, תוכל לבנות לעצמך רזומה ולהקים משרד משלך.

אין ספק שיש תחרות לא קטנה בין אנשי המקצוע שעובדים בתחום הזה אך מצד שני, אם תשקיע ואם תהיה איש מקצוע טוב, תוכל לסלול לעצמך דרך למעלה. יש לא מעט ענפים ותתי נושאים שבהם תוכל להתפתח בתחום הזה ואין ספק שבסופו של דבר תוכל גם להגיע למעמד המכובד של להיות שופט בישראל כך שבהחלט ניתן לומר שעריכת דין זה מקצוע שמציע לעוסקים בו לא מעט אפשרויות ועדיין.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא